URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 05 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În sfârșit, Primăria se apucă de proiectarea reabilitării și extinderii Stadionului Tineretului. Vreme de mulți ani baza sportivă a rămas la stadiul anilor 70, doar că ceva mai dărăpănată. De altfel, multe obiective au căzut pradă, în toată țara, lipsei de bani sau nepăsării, pentru că patrimoniul aparține diverselor ministere incapabile să acceseze fonduri europene.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
29 Iunie 2016, 17:33

Şeful CNADNR despre Autostrada între Borş şi Suplac: În iarnă, proiectul era "în moarte clinică"

Şeful CNADNR despre Autostrada între Borş şi Suplac: În iarnă, proiectul era 'în moarte clinică' foto: arhivă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

După ce fostul ministru al Marilor Proiecte din Guvernul Ponta, Dan Şova, a reziliat în 2013 contractul încheiat de Guvernul Năstase cu compania americană Bechtel pentru construirea Autostrăzii Transilvania, iar în 2014 a fost încheiat un alt contract, de către şeful de atunci al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Narcis Neaga, cu grupul de firme spaniole Corsan - Corviam Construccion - Consinit - Road Consulting & Design Solutions şi Via Design, până în acest an nu s-a mai întâmplat nimic.

Dezvăluirea a fost făcută miercuri de către actualul şef al CNADNR, Cătălin Homor, cu ocazia vizitei făcute împreună cu ministrul Transporturilor Dan Costescu pe şantierul DN 76 Oradea – Deva.

Abia la proiectul tehnic

 "Acesta a fost încă unul din proiectele blocate care păreau să nu aibă nicio şansă la începutul anului. La puţine săptămâni după învestirea mea, când am fost audiat în comisia de buget-finanţe, parlamentarii din zona dumneavoastră au ridicat această problemă a autostrăzii şi nu aveau nici ei o mare speranţă în privinţa lui", a declarat ministrul Dan Costescu.

"Stadiul proiectului era oarecum în moarte clinică", a confirmat şi şeful CNADNR, Cătălin Homor, adăugând: "Noi aveam cea mai la îndemână, cea mai uşoară variantă, să reluăm licitaţia, dar singurul care avea de pierdut era proiectul în sine, pentru că mai conservam situaţia încă doi ani, ceea ce pentru mine a fost de neacceptat. În consecinţă, ne-am mobilizat şi putem spune că proiectul a început să mişte".

Concret, şeful CNADNR a dezvăluit că asocierea firmelor spaniole abia a refăcut proiectul tehnic pentru reluarea lucrărilor la autostradă pe tronsonul din Bihor, iar acesta a trebuit revizuit, după observaţiile dirigintelui de şantier – societatea franceză Aegis - şi ale Companiei, proiectul tehnic revizuit fiind predat de firmele spaniole către CNADNR pe 10 iunie, urmând să fie analizat în Comisia Tehnico-Economică a Companiei miercurea viitoare, iar apoi să înceapă lucrările propriu-zise, însă numai după actualizarea acordului de mediu şi a autorizaţiei de construcţie.

Probleme

"Au existat probleme de vechime, s-a schimbat şi configuraţia terenului, au apărut şi contaminări (n.r. – degradări ale lucrărilor făcute de Bechtel în trecut), dar s-au schimbat şi normele de proiectare, au apărut euro-codurile de proiectare", a explicat şeful CNADNR motivul pentru care a fost necesară refacerea proiectului iniţial, după rezilierea contractului cu Bechtel.

"Proiectul a fost trimis acum la Companie, se află în Comisia Tehnico-Economică, săptămâna viitoare, miercuri, este programată analizarea lui. Dacă specialiştii noştri îl aprobă, va fi predat spre execuţie, după ce va fi revizuit acordul de mediu la Agenţia Naţională de Mediu, cu consecinţa că şi autorizaţia de construcţie va trebui completată".

Potrivit lui Homor, lucrările la tronsonul 3C, pentru care licitaţia a fost câştigată în 2013 de grupul de firme spaniole Corsan - Corviam Construccion - Consinit - Road Consulting & Design Solutions şi Via Design în schimbul sumei de 710 milioane lei fără TVA, vor putea fi reluate în cursul acestui an, termenul de finalizare fiind de 24 luni.

Citiţi pe această temă şi articolul "CNADNR, veşti proaste despre Autostrada Borş - Suplacu de Barcău: constructorii spanioli se ceartă între ei şi întârzie cu hârtiile"

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
gurist
Astia de la CNADNR isi bat joc de noi pe toate drumurile.Nufac nici ce depinde de ei.Sa mai repare si alte DN din judet.Si nu cu praf de asfalt.
Postat 01 Iulie 2016, 08:25 de GORON
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.817 RON
  • 1 EUR = 4.9769 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON