URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 11 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
04 Septembrie 2013, 15:03

Prinde contur! Proiectarea viitorului drum rapid din strada Ecaterina Teodoroiu a fost scoasă la licitaţie

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Viitorul drum rapid din strada Ecaterina Teodoroiu, menit să decongestioneze traficul din Bulevardul Magheru, începe să prindă contur. Primăria a scos la licitaţie lucrările de proiectare a drumului la un preţ estimat la 574.000 lei.

Achiziţia proiectării se va face prin cerere de ofertă. Anunţul a fost postat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice pe 3 septembrie, iar data limită de depunere a ofertelor a fost fixată pentru 16 septembrie.

"După semnarea contractului, lucrările de proiectare ar trebui să fie finalizate undeva la sfârşitul acestui an pentru ca la începutul lui 2014 să putem licita lucrările efective iar în primăvară să avem deja desemnat un constructor", a declarat Marius Moş, şeful Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională.

Rapid ca trenul...

Viitorul drum rapid este gândit ca o alternativă la circulaţia pe Bulevardul Magheru unde la ore de vârf se circulă bară la bară. Noua cale de acces va face legăruta între cartierele Dragoş Vodă şi Oncea, cu trecere peste viitorul pod Macio şi va înainta spre podul Theodor Neş paralel cu linia ferată.

Noul tronson rutier va avea o lungime de circa patru kilometri şi va traversa pe poduri rutiere străzile Louis Pasteur, Gheorghe Doja, Adevărului, Piatra Craiului şi Făcliei.

Municipalitatea intenţionează să finanţeze această investiţie prin intermediul proiectului transfrontalier "Decongestionarea traficului rutier şi îmbunătăţirea mobilităţii populaţiei pe coridorul transfrontalier de legătură Oradea - Biharkeresztes". Valoarea totală a proiectului se ridică la 13 milioane euro sumă din care bugetul alocat municipalităţii orădene este de 12,6 milioane euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
18 Comentarii
Romanul Oradean ?
Si daca te numeai Ungurul Oradean sau Oradeanul X, ce era ? Romanul Oradean,deci tu vrei sa ne instiintezi ca esti musai Roman si nu unul oarecare. Un mare fraier.Unul,care ca si mine l-a ales ca Primar pe omul Bolojan, care insa in loc sa ne protejeze si sa ne faca viata mai usoara,ne eticheteaza,impreuna cu echipa sa,aleasa tot de noi ca ,EVAZIONISTI. Raman fara teren, magaproiectul Drumul expres-rapid- imi ciunteste din proprietate.Si atunci, ce-mi ramane de facut,sa-i demasc si sa-i reclam toate derapajele: in presa, in Instante,pe la ministere...........poate,poate io veni mintea la cap.Daca voi va multumiti cu starea de pacaliti,nu aveti decat.Eu nu am obiceiul sa ma leg de cei care posteaza,eu trag semnale de alarma pentru asa- zisele Institutii ale Statului,care nu-si fac treaba,sa-l avizez si pe oradeanul neavizat,ori nestiutor, ori neatent, ori prea credul ori prea grabit.sa nu se lase FRAIERIT.Atata tot.,Romanule ( chiar ?) Oradean (esti departe).
Postat 07 Septembrie 2013, 22:38 de xyz-q
Romanul Oradean ?
Un om care isi paraseste familia,copiii si sotia pentru o fusta, poate fi considerat o persoana responsabila ? Nu. Atunci,cum este cu putinta sa conduca destinele locuitorilor unui oras?. Daca nu i-a fost scumpa soarta alor sai ce ne-ar face sa credem ca nu ne tradeaza si pe noi,care am investit incredere si in al doilea mandat al sau. Legat de megaproiectele municipalitatii conduse de acest om ,care pentru\" binele\" orasului Oradea, viseaza cai verzi pe pereti : darama,distruge,ia fara sa faca minim efort sa conserve ceea ce orasul are : cladiri parasite fara destinatie ,terenuri lasate de izbeliste.De ce nu se preocupa de aceste proprietati abandonate ale orasului?Drumul expres-rapid ? pentru cine ?s-a facut o estimare a fluxului de vehicule care vor tranzita aceasta varianta ?Da de unde...... e o cale pentru cativa sa bage niste bani in buzunar si pentru alti cativa favoriti grabiti. Romane Oradean(?) care ne indemni la sacrificii (exproprieri,taxe aberante pe terenuri si alte bazaconii ) puneti mana de la mana toti cei care-i cantati in struna lui Bolojan pentru a ne multumi cel putin pecuniar,ca sa faceti si voi un mic sacrificiu pentru\" binele \"orasului?
Postat 07 Septembrie 2013, 21:18 de xyz-q
@xyz-q
"xyz-q", tu vorbesti de construirea personalitatii? de credinta si Dumnezeu? tu care consideri un om fara mana sau picior ca nu mai e om ??!!! Uita-te mai bine in oglinda si dupa aia arunca cu pietre in altii! Cred ca tu esti mult mai frustrat si mult mai gol pe dinauntru, asa ca nu mai comenta in gol si nu mai fi un pupincurist pentru altii! Mai bine ti-ai aminti cum arata Oradea inainte sa vina Bolojan si fa o comparatie cum arata acum! Sigur ca are si omul minusurile lui si nu toate ideile sunt cele mai grozave, dar de la asta si pana la arunca cu noroi in tot ce face e cale lunga si nici decum un om cu caracter nu ar face asa ceva. Asa ca tu si "carp III" si altii care doar aruncati cu noroi in tot ce se face, mai aveti de invatat despre ce inseamna caracter, personalitate, onoare sau obiectivitate. Am pus de multe ori inrebarea si in alte articole voua celor care il contestati pe Bolojan, dar nu am primit nici un raspuns si o pun din nou: cei care au fost primari inainte au fost mai buni decat el si au facut mai multe? Sunt curios de ce raspuns dati voi contestatarii...
Postat 07 Septembrie 2013, 17:05 de Romanul Oradean
Taranoii de oras au ocupat Primaria Oradea
Sunt curios sa affu :daca cei expropriati de Primaria Oradea nu sunt multumiti cu despagubirea primita, toti cei care va da-ti cu parearea,sunteti de acord ca diferenta pana la suma acceptata de pagubiti sa fie suportata de totii oradenii ?Si in special de voi,pupincuristii lui Bolojan care-i sustineti taranismele si proiectele .....de om frustrat,care nu si-a implinit viata personala si isi cauta un echilibru.Daca unui om ii tai o mana sau un picior,ala mai ramane OM ? Bolojane !!!!!!Cauta-ti rezolvarea problemelor legate de personalitatea ta pierduta, in CREDINTA ,in DUMNEZEU.Si ai sa vezi cat esti de gol pe dinauntru; de aici se incepe constructia personalitatii ............
Postat 07 Septembrie 2013, 13:02 de xyz-q
Interesul...
@Dl Goe: eu fac parte din a treia categorie, nu stau in zona si nu-mi scurteaza ruta zilnica, dar tare m-as bucura sa nu mai stau bara la bara pe Magheru, agatat printre masinile mici care tranziteaza orasul. Cu indicatoare potrivite, mare parte din cei care vin dinspre Cluj si merg la lucru sau in concediu in occident vor folosi acest drum nou. Acuma daca acest interes public, alcatuit cum zici tu dintr-o suma de interese personale se suprapune peste interesul unuia ca Bolojan - desi eu nu vad neaparat legatura, ce ar avea el de castigat din asta in afara de faptul ca isi va tine o (alta) promisiune facuta in campanie?! - eu unul nu vad nimic rau! Da, ne-am pricopsit c-un afurisit de primar care chiar vrea sa faca ceva pentru orasul asta! Si daca, asa cum incerci tu sa sugerezi subtil, ar fi manjit cu un parlit ca d-alde Beni atunci ar trebui s-avem putintica rabdare si sa lasam DNA-ul sa-si faca treaba, ca doar n-o fi PNL-ul vesnic la putere. Deocamdata 99% din ce a facut pentru oras a facut bine, restul sunt - deocamdata, repet! - doar rautati. @UnCetatean: tu ti-ai vinde casa pentru binele public?! Ca sa nu spun ca ar trebui sa ti-o cumpere primaria (si) din banii mei si nu stiu daca as fi de acord! Acolo urmeaza sa se faca sau sa se modernizeze un drum public, nu un aeroport, ce naiba! Un drum cum e ala dintre cimitir si Cantemir, cu trotuare si borduri, o treaba civilizata. Cu ce si mai ales pe cine ar deranja?! Mai jos parea ca se face o confuzie, "drum expres" cum vad ca i se zice nu e o exprimare tocmai potrivita, nu e un pui de autostrada unde se va circula cu 110 km pe ora! Nu e nici centura, vor circula doar masini mici, nu TIR-uri de 40 de tone! Va fi un drum modernizat, asfaltat, cu doua benzi, cu legaturi cu strazile adiacente, va fi un drum cu prioritate probabil, dar un drum in interiorul orasului la urma urmei. De ce sa ne sperie?!
Postat 05 Septembrie 2013, 23:50 de dan oradeanul
Sa lamurim lucrurile
Nu mai lansati dezinformari domnilor. Zona respectiva deja este foarte aglomerata si zgomotoasa pentru ca pe acolo (pe strazile E.Teodoroiu si Depoului) trece tot traficul spre dealurile respective si in plus se afla langa linia de tren. Daca tinem cont doar de opinia celor care locuiesc pe strazile afectate (Teodoroiu, Depoului si Facliei banuiesc) atunci s-ar inchide strazile respective si restul ar trebui sa isi cumpere elicopter. Pentru confortul a 20-30 de case se sacrifica confortul a 2000-3000. Eu sant de acord ca drumul sa fie facut la standarde serioase cu panouri izolante fonic pe unde e necesar iar casele care stau in calea proiectului sa fie cumparate si demolate de catre stat asa cum se face la orice proiect de anvergura. Normal ca unii cetateni nu vor sa se schimbe nimic in zona. Sunt unii care continua sa creasca porci, vaci si cai in zona respectiva desi e ilegal (sa vedeti mirosuri vara). Nu ma mai mira nimic in Romania.
Postat 05 Septembrie 2013, 20:09 de UnCetatean
@Da, interesul public!
Scuze, n-am vrut sa fiu abscons in exprimare ! Deci... daca stau in zona, normal ca nu-mi convine sa-mi zdruncine creierii si peretii casei tot felul de ,,utilaje"... dar daca fara a locui in zona, acest drum rapid mi-ar scurta ruta, as fi pentru. Adica interesul public este interesul privat sustinut de cel mai numeros grup, sau, ATENTIE ! mai nou de cel mai influent grup ! Un exemplu de ,,grup influent" : grupul alcatuit din nea ilie si alte haimanale aciuite prin primarie/cl si ,,omul de afaceri" beni hill, pardon, rus.
Postat 05 Septembrie 2013, 19:28 de DlGoe
Da, interesul public!
@Dl Goe: nu inteleg care e opinia ta, de fapt, vrei sa spui ca ar trebui sa clamam cu totii interesul propriu, fara tinem cont de ineteresul general, al celorlalti cu care impartim o strada, un oras, o tara?! @Romanul Oradean: nu cere Carpului III ce nu are, si anume bun simt. El e doar un clantau care mamanca si el o paine. Are si Bolojan baiurile lui, eu nu am prea inteles de ce naiba a tot insistat cu gazul la CET de exemplu, dar ce a facut bine este evident. Si drumurile de ocolire alea intre cimitir si Cantemir, intre Cantemir si velenta sunt nemaipomenit de utile. daca la inceput abia daca se circuila pe ele in ultima vreme au devenit chiar aglomerate, din pacate nu s-au gasit solutii la intersectii, mai ales la cea de pe Cantemir cu Salca si Meiului. @Adi Oradeanul: Ai fost sa vezi zona aia de care ziceam, calea ferata care nu se foloseste?! E plina de balarii, e o serparie acolo si da, chiar e dezafectata, pe linia aia n-a mai trecut un tren de ani de zile, e plina de rugina. N-are cum sa fie chiar un drum expres, fara intersectii, ce naiba! Or sa fie intersectii la Gh Doja, Pasteur, ca doar nu e autostrada. Si se va putea iesi si la podul Nesu si la intersectia cu Bihorului. Da, nu va ajuta traficul din Nufarul spre Rogerius, dar toate masinile mici care tranziteaza orasul dinspre Cluj spre Satu Mare sau Bors, ca si cele dinspre velenta spre centru vor avea si alta alternativa decat pe Magheru.
Postat 05 Septembrie 2013, 17:59 de dan oradeanul
INTERES Dan UnCetatean
@Dan: Calea ferata dezafectata inca nu e chiar dezafectata inca (dar cu gandirile marete - mai un tren anulat.. poate va fi) - E traseul spre Cluj!!!... Gradina de relaxare la 1-200 de metri de un drum expres... sa fim seriosi... UnCetatean: Pt. cetatenii din zona nu cred ca ii va ajuta prea mult - e prevazut a fi drum expres( fara intersectii, giratorii)... Iar traficul dinspre Nufarul - Rogerius va ramane acelasi poate daca o vom lua pe centura spre Cluj apoi coboram spre podul Macio-Bolojan si apoi pe drumul expres si... ramane sa ne inghesuim pe podul Nesu si intersectia de la blocurile ANL.... Se vor bucura taximetristii vor avea variante cu kilometri...
Postat 05 Septembrie 2013, 17:08 de Adi Oradeanul
@dan oradeanul
Bravo \"dan oradeanul\". Un comentariu obiectiv, nu doar acuze gen carp III sau altii care si-au facut o meseria din a contesta tot ce face Bolojan sau administratia actuala. am mai spus si o repet: nici eu nu sunt deacord cu USL, dar cu bolojan da categoric! Omul acesta chiar a facut multe lucruri pentru orasul nostru si sper ca oradenii sa-l sustina in continuare. Ai dreptate cand spui de pudul sovata. Exact la asta ma gandeam ca si atunci au fost o gramada care l-au contestat si sunt curios ce mai spun acum acei oameni care spuneau ca nu se justifica ca distruge stiu eu ce etc. Acuma care este explicatia voastra? ca daca mergi in zona vezi continu masini pe acolo, ceea ce demonstreaza ca isi are rostul si ca trebuia facut demult. Carp III explica-ne ca tu esti contestatarul de serviciu, cum e cu podus Sovata? si la acel proiect ai ceva de comentat? hai sa te auzim! sau acuma stai la cutie?
Postat 05 Septembrie 2013, 16:57 de Romanul Oradean
@intereresul public... o tâmpenie !
„Binele omenirii începe de la binele meu”, a zis unul deştept tare. Să-l aud pe ăla în stare să-l contrazică argumentat! Să-l văd pe gânditorul capabil să comită voios şi senin un aforism potrivit căruia, binele omenirii ar trebui se înceapă cu nenorocirea sa.
Postat 05 Septembrie 2013, 16:05 de DlGoe
interesul public
@Dan, exagerezi, monser! Drumul cu pricina va servi interesului public si oriunde in lumea civilizata asta primeaza in fata interesului celor cativa care, eventual, vor fi dezavantajati. Tot asa s-a spus si de podul Sovata, cum va strica el zona, habitatul ecologic al broscutelor, etc. Mare parte din drum va fi peste o linie de cale dezafectata, acum plina de balarii. E o serparie acolo, a fost careva sa vada?! Ce e frumos in jungla aia plina de balarii?! La gradina de pe deal se va ajunge trecand peste un pasaj, sunt cateva sute de metri de la drum pana la viitoare gradina, ce are una cu alta?! Orice drum intr-un oras trece pe langa case sau curti, nu inteleg care e problema, credea cineva ca daca sta pe deal are garantata liniste ca la tara?!
Postat 05 Septembrie 2013, 12:51 de dan oradeanul
ar trebui centura
Proiectul asta va distruge un altul, cel al gradinii dorite pe deal. Nici un om intreg la minte n-o sa mearga pe deal sa asculte zgomotul masinilor si sa miroase teava lor de esapament. Din punctul meu de vedere se va comite o greseala iremediabila.
Postat 05 Septembrie 2013, 10:19 de AB
Deci
Stimate UnCetatean, nu e vorba despre comentarii rautacioase, pur si simplu acel drum va trece peste (sau foarte aproape de) case, curti, gradini, trotuare. Ai vrea sa stai in zona traversata si 5 ani sa-ti uruie non-stop excavatoare si betoniere in cap, iar apoi alti 50 de ani dupa acea motoare de masini, praf si miros de gaz de esapament direct la tine in bucatarie?
Postat 05 Septembrie 2013, 09:17 de @UnCetatean
Un proiect foarte bun pentru zona
Vad tot felul de comentarii rautacioase pe aici si banuiesc ca cei care le fac ori au ceva interese contrare fata de cei care locuiesc in zona ori nu au nicio imaginatie. Acest proiect are sansa de a schimba radical in bine atat aspectul zonei cat si fluiditatea traficului spre cartierele de pe dealurile Oradiei care in momentul de fatza e ff greoaie.
Postat 04 Septembrie 2013, 21:50 de UnCetatean
NU
Acest proiect va distruge Oradea. TREZITI-VA! Este vorba despre ROSIA MONTANA a Oradiei! Astfel de drumuri s-au facut in Occident in anii '70-'90, dar numai in orasele mari. Astazi acolo se revine la drumurile "linistite", fara trafic intens, cu spatii largi intre case, cu piste pentru biciclisti, verdeata, trotuare. Se pare ca noi incepem sa le distrugem...
Postat 04 Septembrie 2013, 19:08 de Dan
Cu cei exproporiatii v-ati inteles ?
Oare exproprierile planificate de dl. Primar sunt luate in calculatia bugetului alocat ?Sau "prostimea",adica noi cei care l-am votat, nu mai contam ?Cred ca pe dl.Primar il macina aceasta problema, ca dovada: i-a picat musteata, Prevad ca o sa-i mai pice,una...alta......ne cam subestimati tovarase Bolojan..........hai sa vedem ce o sa iasa si din asta .
Postat 04 Septembrie 2013, 18:30 de xyz-q
"Ieftin şi prost" din punct de vedere urbanistic !?!
Adio liniştea relativă care încă există pe aliniamentul propus şi, mai ales, bun venit noxe, decibeli şi case alăturate mai mult sau mai puţin crăpate. Proiectul, aşa cum e conceput nu va rezolva aproape nimic relevant în planul mobilităţii locale, iar diferenţa faţă de efortul pentru realizarea unui proiect corect, care să permită ocolirea prin zona Spitalului "fost Judeţean", uşor peste deal ca să "culeagă" şi circulaţia de pe străzile mai strâmte (Sofiei, Adevărului, Soarelui, Beldiceanu, etc) ar fi fost meritoriu şi eficient în raport de scopul gândit. Pe de altă parte, iată primul proiect care "iese" din "mintea" administraţiei Bolojan, chiar aşa şontâc şi subţirel cum e, care va fi început din încăpăţânare în acest mandat dar care se va finaliza de către un viitor primar. Istoria se va repeta şi în acest caz, iar media va putea consemna, peste ani, tăierea panglicii şi chiar "paternitatea" demersului ca fiind al unei alte administraţii, poate mai responsabile în cheltuirea banului public, fără lucrări astăzi începute şi mâine desfiinţate pentru că se dovedesc inutile sau ineficace.
Postat 04 Septembrie 2013, 16:23 de Carp III
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON