Prefectul Claudiu Pop s-a arătat mândru, într-o conferinţă de presă organizată miercuri, că autorităţile au reuşit să închidă, pentru o perioadă de şase luni, ultimele două magazine de etnobotanice care mai funcţionau în Oradea, în Piaţa Cetate, respectiv pe strada Emilian Chitul.
"În calitate de părinte şi de prefect, voi lua toate măsurile necesare pentru ca aceste magazine să nu se mai redeschidă", a spus Pop, precizând că, dat fiind cadrul legislativ, este vorba nu despre o închidere propriu-zisă a celor două unităţi, ci de suspendarea activităţii pe o perioadă de şase luni.
Prefectul a spus că rezultatul este consecinţa unei acţiuni pe care au desfăşurat-o reprezentanţi ai Prefecturii, Primăriei Oradea, Poliţiei Locale şi Poliţiei Municipiului, Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Bihor şi ai Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului.
La Prefectură se înregistraseră zeci de reclamaţii din partea unor părinţi, dar şi cetăţeni care locuiesc în apropierea magazinelor, şi care s-au plâns că în diferite momente ale zilei, dar şi noaptea, adolescenţii erau serviţi după ce, în prealabil, dădeau prin telefon un anume cod proprietarilor sau vânzătorilor din magazine. Detaliul explică, de altfel, motivul pentru care la precedentele acţiuni de acest fel autorităţile găseau magazinele închise, modul de lucru fiind bazat aproape exclusiv pe "comenzile telefonice" ale clienţilor.
Un alt amănunt furnizat de prefect este că proprietarul unuia din cele două magazine, Ciprian Iova, a fost filat de poliţişti în timpul unei operaţiuni de "livrare" a mărfii chiar din portbagajul maşinii, fără însă ca Pop să precizeze ce alte măsuri au luat sau vor lua autorităţile împotriva patronului Euphoria Shop de pe strada Emilian Chitul.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.