URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 30 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Oradea este un oraș frumos ziua, iar noaptea de-a dreptul spectaculos. Asta, datorită iluminatului arhitectural care scoate în evidență splendoarea clădirilor Art Nouveau. De aceea, nu e totuna cum ne jucăm cu luminile în orașul care, de o bună bucată de vreme, se pretinde turistic.
Zic şi eu
Adrian Cris
Susținătorii sunt dezamăgiți, adversarii jubilează. Ilie Bolojan chiar candidează la Parlament, chiar pleacă „între mitici”. Nu s-a mai pus simbolic în coada listei, ci deschizător, pe prima poziție.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine vă gândiți să votați pentru funcția de președinte al României dintre numeroșii candidați?











De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În sistemul de drept românesc, cu unele excepții, accesul la justiție nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să bagi, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. Dincolo de avocaţi sau de cheltuielile conexe procesului, de multe ori simplele taxe care sunt datorate statului pentru demararea unui proces fac iluzoriu accesul efectiv la justiţie...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
18 August 2010, 13:31

Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO)

Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă (FOTO) Pasajul subteran dintre Piaţa Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu a fost dat în folosinţă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Începute pe 1 decembrie 2009, lucrările de prelungire a pasajului subteran dinspre Piaţa Bucureşti până la strada Ecaterina Teodoroiu, executate de societatea Abed Nego Com, au fost finalizate cu o întârziere de numai trei zile, astfel încât pasajul a fost redat în folosinţă miercuri.

Tunelul pietonal a fost prelungit cu aproape 30 de metri, având acum ieşire spre strada Ecaterina Teodoroiu, astfel încât orădenii care vor să treacă dinspre Piaţa Bucureşti spre Dealul Viilor vor putea traversa în siguranţă şi, totodată, fără a fi expuşi caniculei, ploilor sau ninsorilor.

Lucrările au costat 4,03 milioane lei (cu TVA inclus), presupunând dezafectarea temporară a unor linii feroviare, consolidarea terenului, realizarea unui drum de acces, construirea unei fundaţii, drenarea terenului, refacerea liniilor, efectuarea unor construcţii de structură, forarea unor piloţi, refacerea de şanţuri şi a peronului de la linia 5 a Gării.

Pasajul subteran are o estetică plăcută, iar între tronsonul vechi, care lega Piaţa Bucureşti strict de gară, şi cel nou, ce duce până la strada Ecaterina Teodoroiu, nu se observă diferenţe de aspect.

Tunelul are sistem de scurgere a apelor pluviale şi rampă pentru transportarea bagajelor de tip-troller. Amenajarea de rampe pentru persoane cu handicap a fost, însă, imposibilă. "Pentru aşa ceva trebuia realizată o scară cu un unghi mult mai mare, ceea ce ar fi sporit foarte mult costurile, iar investiţia nu s-ar fi justificat", a spus viceprimarul Gheorghe Carp, care susţine că inclusiv în oraşe mari din ţări dezvoltate nu există asemenea facilităţi în majoritatea gărilor.

Atraşi de prezenţa edilului şi a jurnaliştilor în zonă, locatarii din strada Ecaterina Teodoroiu au apreciat că prelungirea pasajului subteran le este utilă. "Trebuia făcută mai de mult", a spus o femeie, în timp ce un pensionar a dat o sugestie demnă de luat în seamă: "Ar trebui prelungită copertina de la ieşirea din pasaj în aşa fel încât la iarnă zăpada să nu fie viscolită spre scările pasajului".

Riveranii au profitat de eveniment şi pentru a cere viceprimarului să intervină la conducerea CFR ca să monteze în zonă panouri fonoizolante. "Cei care locuim la case suntem deranjaţi de zgomotul trenurilor şi degeaba ne-am pus termopane, că nu ajută la mare lucru. Ar trebui ca Primăria şi CFR-ul să monteze panouri care să reducă nivelul zgomotului", a cerut o locatară.

În ce priveşte vechea pasarelă aeriană, Marius Ionaşcu, şef secţie CFR, a declarat că aceasta va fi dezafectată şi, cel mai probabil, mutată. "Pasarela aeriană, cunoscută multora din filmul Pistruiatul, era veche de 100 de ani, şi nu mai prezenta siguranţă în exploatare. Ne gândim să o reabilităm şi să o relocăm pe şoseaua de centură, pe strada Ovid Densuşianu, în dreptul Gării Ioşia", a spus Ionaşcu, adăugând că acest lucru se va întâmpla, însă, după ce solicitarea va fi aprobată de conducerea centrală a CFR.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Lasati si pasarela!
Domnilor edili, va rog sa lasati si pasarela aeriana! Argumente: 1. Un punct de trecere peste calea ferata in plus nu strica niciodata; 2. Sunt persoane care prefera sa treaca peste o pasarela aeriana decat sa coboare in pasaj, din diferite motive (mai ales iarna, cand se face polei pe trepte, iar cel putin mie mi se pare mai periculoasa si mai posibila o cadere in pasaj decat pe pasarela; de oameni accidentati pe pasarela nu am auzit, insa de oameni dusi la spital din pasaj am auzit chiar in iarna trecuta). 3. Pasarela aceea exista dinaintea noastra si multi oradeni au amintiri frumoase legate de ea... 4. Daca tot s-au filmat scene din "Pistruiatul" pe ea, ar putea constitui si o mica atractie turistica pentru calatorii care sunt in tranzit in gara. Sper ca veti lua in considerare aceste argumente. La urma urmei, nu cred ca intretinerea ei costa chiar atat de mult.
Postat 19 August 2010, 06:57 de Alex
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4612 RON
  • 1 EUR = 4.976 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON