URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 05 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum câteva săptămâni, am aflat că Primăria Oradea a încercat să pună mâna pe Casa de Cultură a Sindicatelor într-un mod nu tocmai ortodox, ceea ce pare impardonabil într-o țară ortodoxă, cum ne pretindem. De altfel, edilii nu sunt la prima tentativă de a pune mâna pe active care nu le-au aparținut, vezi și încercarea de a „naționaliza” Casa de Cultură a Tineretului.
Zic şi eu
Adrian Cris
În al 12-lea ceas, Ilie Bolojan a preluat conducerea PNL, ca președinte interimar. Spre deosebire de predecesorii săi, cum ar fi Ciucă ori Cîțu, nu impus de cineva de sus, ci propus de colegi, ca un colac de salvare pentru toți. Un detaliu pe care a ținut să-l spună deschis, fiindcă dacă aceștia nu se vor „alinia cu cetățenii”, va renunța la șefia partidului. Nu-și pune obrazul la bătaie ca să-l huiduie oamenii ori să ajungă subiect de miștouri, ca alții.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pe cine veți vota în turul al doilea al alegerilor prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 29 octombrie 2024, după mai bine de 10 luni de deliberări intense și profunde, Curtea Constituțională a dat „verde” pentru intrarea în vigoare a unei aberații legislative, respingând o sesizare de neconstituționalitate făcută de Secțiile Unite ale Înaltei Curți de Casație și Justiție încă din în 5 decembrie 2023.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
09 Septembrie 2011, 12:39

OTL cumpără zece midibuze noi, pentru traseele cu călători mai puţini

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Societatea orădenaă de transport local a lansat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) anunţul că vrea să cumpere 10 midibuze pentru transportul urban.

"Midibuzele sunt practic nişte autobuze de capcitate mai mică, pe care urmează să le punem în circulaţie pe liniile unde fluxul de călători este redus. Astfel, vom face economie la combustibil. În prezent, pe liniile unde numărul de călători e mic trebuie să trimitem autobuzele mari, pentru că acestea le avem în dotare", a explicat pentru BIHOREANUL Carmen Tocuţ, purtătorul de cuvânt al OTL.

Potrivit documentaţiei de atribuire a licitaţiei, OTL a alocat în acest scop un buget de maximum 650.000 de euro, adică cel mult 65.000 de euro fără TVA pe bucată.

Cele 10 autobuze trebuie să aibă capacitate medie, să fie nearticulate, cu motoare diesel cu norme de poluare minim Euro 5, putere minim 100KW, să aibă o lungime între 7,5m şi 9,5m, cu două axe, şi cel puţin două uşi de acces, cu podea coborâtă la minim o uşă. Totodată maşinile trebuie dotate şi cu o trapă pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi şi să aibă cel puţin un loc amenajat pentru acestea în interior.

Capacitatea minimă de transport călători trebuie să fie de 25 de locuri, din care minim 15 de locuri pe scaune. "Autobuzele vor fi cablate (adică să aibă instalaţiile electrice necesare complete, incluzând alimentări, mufe, conectori etc.) pentru instalarea ulterioară a unui sistem de taxare/validator şi GPS", se mai arată în document.

Ofertele firmelor trebuie să aibă în vedere atât preţul celor 10 autovehicule pentru călători, cât şi transportul până la atelierele OTL, serviciile de întreţinere planificată, reviziile tehnice în perioada de garanţie şi, dacă este cazul, piese de schimb, servicii de tip "know-how" şi echipamente pentru întreţinerea acestora.

"Ofertantul va organiza, dota şi menţine un centru de service în regim permanent la sediul achizitorului din municipiul Oradea, respectiv la sediul (atelierele) OTL Oradea, pe toată perioada de garanţie. În acest caz, instruirea şi autorizarea personalului OTL în operaţiuni de întreţinere şi reparaţii care să se încadreze în condiţiile de garanţie date de către fabricant vor fi incluse în preţ", se mai specifică în document.

Garanţia de participare este de 50.000 lei, iar garanţia obligatorie pentru fiecare autobuz trebuie să fie de 2 ani sau câte 140.000 km. Ofertele se primesc până în data de 18 octombrie. În departajarea lor, în proporţie de 80% cântăreşte preţul cel mai mic, iar 20% - termenul de livrare a midibuzelor, de la data semnării contractului.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
wsm
cum sa aduca autobuze articulate in oradea pe stradutele noastre!! S-ar chinui soferi!
Postat 26 Septembrie 2011, 16:23 de dan
vacs
Daca nu costa macar milionu pe bucata nu fac afacerea
Postat 10 Septembrie 2011, 22:30 de filip
uraaaa
probabil le va pune pe linia 14 la ore de varf. Dar de autobuze lungi articulate, in care sa incapa mai multi nu a auzit nene Csuszi? Ca alea fabricate de fratii sai de la Ikarus?
Postat 10 Septembrie 2011, 00:37 de erteetete
trolee
Si troleibuze in Oradea pe cand???
Postat 09 Septembrie 2011, 16:02 de trol
mertane
Da peste afacerile cu Mertanele si Volvourile a pus UDMR-ul prosopu;l ??? UDMR-UL este in opozitie la Oradea si la conducere la Bucuresti asa ca tot ce greseste CIuZI la Oradea se acopera la Bucuresti de nu se mai aude nimic !!! Mai smecheri UDMR-isti astia , de 20 de ani la guvernare si in opozitie !!!! mai, mai, asa curva sa tot fii !!!
Postat 09 Septembrie 2011, 14:55 de SCORTOSUL
asa da.
91 % din parlamentarii elveţieni merg cu tramvaiul la serviciu,100% din politicieni locali oradea merg cu "limuzinele" la serviciu.
Postat 09 Septembrie 2011, 13:04 de eucumine
ha ha
au mai existat acum niste ani microbuzele acelea ROCAR(botezate gemenele pentru ca circulau cate doua pe linia 13 sau 17), aduse de raposatul!
Postat 09 Septembrie 2011, 13:01 de dante
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7393 RON
  • 1 EUR = 4.977 RON
  • 1 HUF = 0.012 RON