Societatea orădenaă de transport local a lansat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) anunţul că vrea să cumpere 10 midibuze pentru transportul urban.
"Midibuzele sunt practic nişte autobuze de capcitate mai mică, pe care urmează să le punem în circulaţie pe liniile unde fluxul de călători este redus. Astfel, vom face economie la combustibil. În prezent, pe liniile unde numărul de călători e mic trebuie să trimitem autobuzele mari, pentru că acestea le avem în dotare", a explicat pentru BIHOREANUL Carmen Tocuţ, purtătorul de cuvânt al OTL.
Potrivit documentaţiei de atribuire a licitaţiei, OTL a alocat în acest scop un buget de maximum 650.000 de euro, adică cel mult 65.000 de euro fără TVA pe bucată.
Cele 10 autobuze trebuie să aibă capacitate medie, să fie nearticulate, cu motoare diesel cu norme de poluare minim Euro 5, putere minim 100KW, să aibă o lungime între 7,5m şi 9,5m, cu două axe, şi cel puţin două uşi de acces, cu podea coborâtă la minim o uşă. Totodată maşinile trebuie dotate şi cu o trapă pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi şi să aibă cel puţin un loc amenajat pentru acestea în interior.
Capacitatea minimă de transport călători trebuie să fie de 25 de locuri, din care minim 15 de locuri pe scaune. "Autobuzele vor fi cablate (adică să aibă instalaţiile electrice necesare complete, incluzând alimentări, mufe, conectori etc.) pentru instalarea ulterioară a unui sistem de taxare/validator şi GPS", se mai arată în document.
Ofertele firmelor trebuie să aibă în vedere atât preţul celor 10 autovehicule pentru călători, cât şi transportul până la atelierele OTL, serviciile de întreţinere planificată, reviziile tehnice în perioada de garanţie şi, dacă este cazul, piese de schimb, servicii de tip "know-how" şi echipamente pentru întreţinerea acestora.
"Ofertantul va organiza, dota şi menţine un centru de service în regim permanent la sediul achizitorului din municipiul Oradea, respectiv la sediul (atelierele) OTL Oradea, pe toată perioada de garanţie. În acest caz, instruirea şi autorizarea personalului OTL în operaţiuni de întreţinere şi reparaţii care să se încadreze în condiţiile de garanţie date de către fabricant vor fi incluse în preţ", se mai specifică în document.
Garanţia de participare este de 50.000 lei, iar garanţia obligatorie pentru fiecare autobuz trebuie să fie de 2 ani sau câte 140.000 km. Ofertele se primesc până în data de 18 octombrie. În departajarea lor, în proporţie de 80% cântăreşte preţul cel mai mic, iar 20% - termenul de livrare a midibuzelor, de la data semnării contractului.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.