URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 11 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
20 Martie 2013, 19:19

Oradea viitorului: Primăria vrea pasaj subteran sub Centrul Civic şi pasarelă supraterană peste calea ferată spre Sântandrei

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria şi-a făcut deja lista de priorităţi pentru următoarea perioadă de finanţare a proiectelor europene. "Proiectele au fost gândite astfel încât să încurajeze mediul de afaceri. Este foarte important ca acestea să genereze economie locală, care la rândul ei să producă venituri. De asemenea, va trebui să dezvoltăm infrastructura grea şi cea socială", a declarat primarul Ilie Bolojan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă.

Potrivit edilului, obiectivele de pe lista de priorităţi presupun investiţii de circa 130 milioane de euro. Banii ar urma să fie cheltuiţi în proiecte pe domenii precum infrastructura grea, sprijinirea mediului de afaceri, patrimoniu şi turism, eficienţă energetică, infrastructură uşoară şi infastructură socială.

"Suma de 130 milioane euro reprezintă veniturile proprii ale municipiului pe aproape trei ani, dar obiectivele fixate sunt suficiente ca să se vadă un impact semnificativ în oraş", a spus Bolojan.

Pasaj pe sub Centrul Civic

Lista de priorităţi a municipalităţii este deschisă de investiţiile în infrastructura grea, estimate la circa 50 milioane de euro. În acest domeniu, municipalitatea ia în calcul construirea unui pasaj subteran sub Centrul Civic, care să lege bulevardul Magheru de cartierul Nufărul şi să facă posibilă amenajarea deasupra a unei noi pieţe publice care să poarte numele lui Emanuil Gojdu.

Acest lucru ar fluidiza circulaţia în zonă şi ar face posibilă apariţia unei artere pietonale începând din strada Republicii până în Cetate cu trecere prin strada Vasile Alecsandri şi Parcul 1 Decembrie.

Drum peste câmpuri

Municipalitatea şi-a mai propus construirea unui drum peste câmp care să lege comunele Sântandrei şi Borş, făcând posibilă ieşirea spre Biharia la viitoarea autostradă.

Noua cale de acces va începe în actuala şosea de centură printr-un pasaj suprateran peste liniile ferate de la drumul de Sântandrei, ca va traversa câmpurile pe direcţia parcului industrial Eurobusiness, sediul Frigoexpres şi drumul de Biharia. Artera va traversa Crişul Repede pe un pod care va fi construit în zona parcului industrial.

"Prin realizarea acestei artere, cei care fac afaceri în parcul industrial vor putea ieşi direct în autostradă, fapt care va genera noi zone de dezvoltare între Sântandrei, Borş şi Oradea", a spus Bolojan.

CET II va fi parc industrial

În ceea ce priveşte sprijinirea mediului de afaceri, municipalitatea şi-a mai propus investiţii de 20 milioane de euro care implică dotarea cu utilităţi a parcului industrial Eurobusiness II, amplasat în fostul tancodrom, precum şi preluarea CET II, urmată de ecologizarea amplasamentului şi racordarea lui la utilităţi în vederea transformării în parc industrial.

Printre proiectele care au ca obiect valorificarea potenţialului turistic al oraşului, estimate tot la 20 milioane de euro, municipalitatea a inclus pavarea pieţei Ferdinand, reabilitarea şi transformarea casei Darvas-la Roche într-un muzeu Art Nouveau şi reabilitarea sălii mari a fostului cinematograf Libertatea din Palatul Vulturul Negru. Tot pe această listă figurează şi reparaţiile capitale ale podului Ferdinand, care şi-a depăşit perioada de funcţionare, şi construirea parcării supraterane din strada George Bariţiu.

Curent cu economie

Tot 20 milioane de euro vrea să investească municipalitatea şi în proiecte care au ca scop creşterea eficienţiei energetice. Primăria vrea să continue proiectele de reabilitare a reţelelor şi punctelor termice din municipiu, dar şi să ia măsuri de reducere a consumului de energie electrică.

"Înlocuirea actualelor corpuri de iluminat cu corpuri cu led, mai economicoase, ar genera consumuri mult mai mici. Mai multe firme private ne-au propus un parteneriat. Ele să monteze pe cheltuiala lor lămpile cu led iar apoi să îşi recupereze investiţia din economia făcută la factura de curent, 80% urmând să le revină lor şi 20% oraşului. Am spus că nu este normal acest lucru şi că de acest lucru ar trebui să se ocupe Primăria. Dacă reuşim, vom face o economie de 500.000 de euro pe an la factura electrică, ceea ce e este o sumă importantă, din care s-ar putea face lucrări în oraş", a spus primarul.

Asfaltăm şi după 2014

Potrivit edilului, alte 20 milioane de euro ar urma să fie cheltuite în proiecte de infrastructură uşoară cum ar fi realizarea unui centru de management al traficului şi asfaltarea a 20-30 de străzi din vatra veche a oraşului.

Pe lista lucrărilor mai figurează proiecte de infrastructură socială cum ar fi reabilitarea de şcoli, licee şi spitale, dar şi construirea unui cămin pentru persoane vârstnice.

Primarul Ilie Bolojan a spus că lista de priorităţi a oraşului a fost deja discutată la nivelul conducerii municipalităţii şi urmează să fie supusă dezbaterii publice în perioada următoare.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
13 Comentarii
aloooooooooo
...HAHAHA,PRIMARUL CHELIOS VREA SA DARIME TOT ORASUL..!D-ASTA IL LASA NEVSTA...CUI FACE PLATA DON PRIMAR?GHILEA?RUS TAXIMETRISTUL?PRIGOANA?A TRECUT LA PDL ALAJDANUL?BA NU TI-E FRICA DE DUMNEZEU??????????
Postat 23 Martie 2013, 10:39 de Traian
@Calin ROman
Draga Calin (Roman), se vede ca ai scris textul (daca l-ai scris tu, desi nu prea stii sa scrii) in timp ce iti stergeai mucii cu maneca de la sacou. Ai un tupeu celebru dar si o prostie pe masura. Ar trebui ca lumea sa-ti dea in gura, asa cum o ceri chiar tu. Poate o pui pe purtatoarea de cuvant a lui Rus sa ne explice cuvantul BENEFEICE (ceea ce confirma ca ai scris singur comentariul). Bafta poate fi numai in cazul tau la scoala pe care nu ai facut-o.
Postat 22 Martie 2013, 10:44 de anticoncept(ionalul)
din datorie???
Omul normal si ,gospodarii buni, construeste CAND are bani..cine baga orasul in datorie colosala. E BAI mare..
Postat 21 Martie 2013, 20:21 de sanyi
MILIOANEE ...ORADENI!
Nu exista proiecte finale, studii de fezabilitate dar avem costurile stabilite! Si ordinul de marime e de milioane de euro!!!! Chiar macar vreo fractie de suta de mii de euro nu se poate? ORAS BOGAT !! Va rog sa ma lamuriti ca pricep mai greu... un pasaj subteran pe directia Magheru - Nufarul, avandu-se in vedere ca se traverseaza un pod, ca este necesara o panta pt. a intra in pasajul subteran, ca podul Dacia nu se modifica (sau se modifica?!) si faptul ca, Calea Averescu prin care se intra spre centru este pe malul Crisului ..Rezulta: TURBOGIRATIA RAMANE???
Postat 21 Martie 2013, 20:13 de Adi Oradeanul
Relica_Calin
Stimate domn Calin, e vorba de simtul realitatii nu de faptul ca nu sunt necesare investitii.Pe de alta parte este vorba de clientela (politica). Nu trebuie sa facem investitii doar ca sa ne aflam in treaba si deoarece pentru-ca ele se intampla din buzunarul nostru este bine sa stim la ce sa ne asteptam.
Postat 21 Martie 2013, 17:15 de Alt_Oradean
@Dezamagit
Bolojan tine doar cu cetatenii de la bloc. Voi de la casa cu impozite mari sunteti fraierii!!!!! HA !!!HA!!! HA !!!
Postat 21 Martie 2013, 15:00 de oradean
Pentru primar
Domnule PRIMAR Strada Romer Floris cand se va asfalta sau macar repara ca am platit impozitele si ne rupem masinile pe acolo. Este socotita zona 1 ultracentral cu impozite maxime.
Postat 21 Martie 2013, 14:57 de Dezamagit
Pentru micul Ceausescu
Asfaltati prima data strazile pe care le-a construit Ceausescu si apoi dupa revolutie oamenii din banii lor si din terenurile cumparate de catre ei si apoi treceti la planuri marete cand veti avea excedent financiar nu din datorii la banci.
Postat 21 Martie 2013, 14:54 de oradean
@ talibanul portocaliu
Si despre podul Sovata s-a spus acelasi lucru, ca este inutil si ca e o investitie in care se arunca cu banii nostri. Rezultatul insa infirma ipoteza, podul Sovata fiind la acest moment cel mai folosit pod din oras, deci deloc inutil. Inteleg sa protestam la investitii de genul celor facute de Falca la Arad, cu fantani plutitoare de 5.000.000 de euro pe Mures, dar la investitii care ne usureaza viata....
Postat 21 Martie 2013, 14:12 de anticomunistul
Mai mult realism
Totusi, deja incepem sa pierdem simtul realitatii. Podul Macio si celebrul drum rapid pe sub deal mai mult decat inutil, statiunea Silvas cu strandul unde totul bate pasul pe loc, tunel pe sub turbogiratie in loc de cateva semafoare eventual, demolari de strazi, pasaje la Nojoridului si Ciheiului.... Bravo pt podul Sovata, bravo pt drumurile noi de legatura , inteleg pasaj la iesirile spre Cluj, Arad si Deva, dar exista totusi o limita...
Postat 21 Martie 2013, 12:45 de talibanul portocaliu
Replica la Alt_oradean
Daca nu te-ai gandi atat de mult la Selina si te-ai gandi mai mult la orasul in care locuiesti poate iti vei da seama ca in ultimul timp s-au realizat foarte multe lucruri benefeice in acest oras. In ceea ce priveste investitiile in vreme de criza sunt cel mai bun antidot pentru a iesi din acest impas. Sunt foarte fericit ca, cel putin la noi in oras oamenii din conducere se gandesc la investitii nu la economie comunista. Ar fi un bun exemplu pentru intreaga tara. Multa bafta intregii echipe de la primarie !
Postat 21 Martie 2013, 11:41 de Calin
De ce nu ......
De ce nu s-a facut oadata cu lucrarea initiala .Au crezut ca oamenii isi vor lua zborul de pe o parte pe alta a giratiei .
Postat 21 Martie 2013, 11:16 de politicos
A ramas Selina fara bani?
Se pare ca la primaria Oradea nu s-a auzit nimic despre criza mondiala. Inaltatoare proiecte dar costurile/cap. de locuitor care sunt?S-au facut studii pe sub masa si nu le stim noi , sau vectorul "Selina" preseaza? hmm
Postat 21 Martie 2013, 10:38 de Alt_oradean
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON