Nimic politic, totul tehnic. Asa ar putea fi caracterizate de orice observator trei dintre proiectele de hotarari pe care consilierii judeteni au fost chemati sa le adopte joi: aprobarea cofinantarii din bugetul judetului a contributiei la proiectul derulat cu fonduri europene pentru extinderea si modernizarea infrastructurii Aeroportului din Oradea, aprobarea documentatiei tehnico-economice (asa-numitul studio de fezabilitate) si aprobarea rectificarii bugetului pe anul in curs al Aeroportului din Oradea.
Ironii gratuite
Desi toate acestea erau formalitati, iar presedintele CJ, Cornel Popa, a explicat ca ele au fost cerute "de la Bucuresti" pentru ca autoritatea de management din Ministerul Transportului sa poata inainta, la randu-i, documentatia catre Comisia Europeana, liderul grupului PDL din CJ, Ionel Avrigeanu, a preferat sa mai faca inca una din obisnuitele demonstratii de elocinta care tin locul unei opozitii serioase.
"Eu stiam ca SF-ul era primul pas care trebuia facut, in orice proiect", a spus intai Avrigeanu, Popa raspunzandu-i ca SF-ul, adica studiul de fezabilitate, a fost facut de mult, iar acum trebuia doar aprobat. "In aceasta saptamana a fost pregatita cererea de finantare si urmeaza semnarea contractului de finantare", a mai spus presedintele CJ.
Pentru ca Avrigeanu i-a cerut o data concreta la care modernizarea pistei si platformelor Aeroportului va fi incheiata, Popa i-a raspuns: "Va astept in 2015, atunci veti fi primul caruia o sa-i ofer un pahar de sampanie". "Si daca nu va fi gata in 2015?", a mai intrebat Avrigeanu, primind apoi o replica ce a starnit hohotele tuturor consilierilor: "Daca nu va fi gata in 2015, o sa dati dumneavoastra trei pahare de sampanie".
In stand by
Proiectul de modernizare si extindere a pistelor si platformelor Aeroportului din Oradea cu fonduri europene a fost demarat in mandatul fostului presedinte al CJ Bihor, Radu Tirle, fiind aprobat de Comisia Europeana la finalul acestui mandat, mai exact in primavara anului 2012. Proiectul nu a fost insa finantat, deoarece toti banii disponibili pentru aeroporturile din Romania au fost directionati, prin decizia Guvernului Boc, catre alte trei aeroporturi din tara.
Anul acesta, noua conducere a CJ a obtinut un acord de principiu pentru finantarea lucrarilor de la Aeroportul din Oradea si chiar a primit aprobarea de a organiza o licitatie pentru desemnarea executantului inca inainte de semnarea contractului de finantare.
Proiectul vizează extinderea pistei de decolare-aterizare de la 1.800 la 2.100 metri, astfel încât să permită operarea aeronavelor de tip Boeing 737 cu până la 180 de pasageri, modernizarea sistemului de balizaj luminos, a sistemului de alimentare cu electricitate şi a sistemului de iluminat pentru platforma de îmbarcare-debarcare, extinderea platformei şi construirea unui depozit de combustibil astfel încât să fie posibilă alimentarea curselor mai lungi de 1.000 km.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.