URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 11 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
11 Iulie 2012, 20:18

Mega-investiţia: 20 milioane de euro în pasajele de pe şoseaua de centură

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria pregăteşte investiţii de circa 20 milioane euro de pentru fluidizarea traficului pe şoseaua de centură. Primarul Ilie Bolojan a declarat, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, că şoselele orădene sunt printre cele mai aglomerate din ţară, cu toate dezavantajele legate de ambuteiaje şi distrugerea carosabilului care decurg de aici.

"Cel mai circulat drum după Bucureşti-Ploieşti este porţiunea Oradea-Cluj, unde s-au înregistrat la ieşirea din municipiu 17.000 de maşini pe zi", a declarat Bolojan. Pe locul doi în topul celor mai agomerate şosele bihorene se numără drumul Oradea-Beiuş cu peste 13.000 de maşini pe zi, urmat de Oradea-Borş cu 11.000 de maşini zilnic. La ieşirile din municipiu către Arad şi Satu Mare s-au numărat 9.500, respectiv 8.000 maşini pe zi.

Municipalitatea a făcut demersuri pentru ca tot acest trafic să nu se mai deruleze prin oraş. "Pentru ca toată circulaţia de tranzit să nu se mai deruleze prin Oradea trebuie să fluidizăm traficul pe şoseaua de centură", a spus Bolojan.

Un "pod" de doi kilometri!

Primăria vrea să scoată circulaţia din oraş prin construirea unor pasaje supraterane menite să înlocuiască actualele intersecţii de pe şoseaua de centură, care încetinesc traficul şi pun în pericol viaţa participanţilor la trafic.

Prima şi cea mai mare investiţie se referă la construirea unui pasaj lung de circa 1,8 kilometri care să înceapă în vecinătatea fostului CET II, să traverseze liniile ferate de la ieşirea din oraş către Cluj şi să facă legătura cu şoseaua naţională undeva în zona fostului post de control. Investiţia va fi suportată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

Proiectul tehnic al pasajului a fost scos la licitaţie în anul 2008, după care în 2010 a fost lăsat baltă de către CNADNR. "Acum proiectul tehnic este complet realizat şi urmează licitaţia propriu zisă", a declarat Bolojan.

Primarul a spus că viitorul pasaj va fi construit în proporţie de 80% pe terenuri ale municipalităţii, diferenţa de 20% revenind SNCFR şi unor persoane private. Pentru ca oraşul să nu fie la mâna birocraţiei din CNADNR, municipalitatea este hotărâtă să exproprieze pe propria cheltuială terenurile care nu-i aparţin şi să le pună la dispoziţia Companiei cu titlu gratuit.

"Suprafaţa afectată de pasaj este undeva la 55.000 metri pătraţi. Probabil va trebui să expropriem cam 10%, fapt care va costa bugetul local undeva la 100.000 euro. Eu spun că investiţia merită acest efort financiar, în condiţiile în care construcţia pasajului va costa undeva la 6-7 milioane de euro", susţine Bolojan. Edilul a spus că CNADNR are banii pentru demararea lucrărilor, aşa că Primăria va depune toate eforturile pentru ca acestea să poată începe cât mai curând.

Pasaje peste giraţii

O altă investiţie importantă o constituie construirea celor două pasaje peste giraţiile de la ieşirea din Oradea către Arad şi Deva. Primăria a făcut finalizat proiectele tehnice aferente celor două lucrări încă din anul 2010, dar acestea au fost returnate la acea dată oraşului de către CNADNR fără niciun comentariu.

Municipalitatea a reactualizat cele două proiecte şi a început noi demersuri către ADR Nord-Vest pentru finanţarea lucrărilor. Primăria a solicitat includerea ambelor proiecte pe lista de rezerve şi urmează ca în cursul săptămânii viitoare să primească un răspuns oficial.

Primarul este optimist. "Într-o situaţie normală ar urma să semnăm contractul de finanţare în această toamnă, să facem licitaţia în iarnă, iar lucrările să demareze în primăvara anului viitor", a spus Bolojan. Costurile cu construcţia celor două pasaje sunt estimate la circa 10 milioane de euro.

Pasaj pentru cartierul Grigorescu

La fel, pentru a elimina din intersecţiile care gâtuiesc circulaţia pe şoseaua de centură la intersecţiile cu străzile Apateului, Ciheiului şi Nojoridului, municipalitatea ia în calcul construirea unui pasaj peste centură undeva în proximitatea cartierului Grigorescu.

"Vom căuta un loc astfel încât terenul să aparţină oraşului şi să nu mai fim nevoiţi să facem exproprieri", a spus Bolojan. Construcţia pasajului va elimina ambuteiajele şi va reduce posibilitatea producerii unor accidente.

Municipalitatea speră ca investiţia în construcţia pasajului să fie asumată de către CNADNR. Primăria şi-a asumat finanţarea drumului colector de circa 5,2 kilometri care va îndruma circulaţia către noul pasaj, lucrare care urmează să fie finalizată în cursul lunii august, precum şi construirea rampelor de acces. Investiţia bugetului local este estimată la circa 1,5 milioane de euro, sumă egală cu cea pe care o va cheltui şi CNADNR pentru acest pasaj.

Drum nou pe malul Peţei

În plus, pentru fluidizarea traficului, municipalitatea a făcut deja demersuri pentru modernizarea drumului Oradea-Nojorid din fondurile CNADNR, cu atât mai mult cu cât compania execută în prezent lucrări de modernizare a drumului Oradea-Arad. Consiliul Local a hotărât predarea către CNADNR a porţiunii care va fi afectată de lucrări.

În ceea ce priveşte circulaţia în interiorul oraşului, Primăria va demara săptămâna viitoare lucrările de reabilitare a reţelelor de apă din strada Abatorului, investiţie care va fi urmată de asfaltarea drumului. Strada va deveni o arteră importantă de legătură între şoseaua de centură şi Calea Aradului şi va face legătura cu viitorul drum care va fi construit de-a lungul Peţei între strada Universităţii şi podul din faţa pieţei de vechituri.

"Până la sfârşitul lunii august vom curăţa întreaga zonă de moloz, după care vom trece la executarea unei noi artere de legătură între strada Universităţii şi strada Abatorului, care până în toamnă va trebui să fie gata", a declarat primarul. Bolojan a mai spus că, pentru fluidizarea circulaţiei, pe cele două maluri ale Peţei se va circula cu sens unic.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
NU satura nimeni cat manaca Primaria de GRATIS din banul public.
si care va fi verificat de U.E sa nu fim nevoiti sa dam banii inapoi la cat nepotism se practica si comisioane, deci ar trebui verificati la sange ca nu vrem sa ne vindem Romania ca altii manaca ca sparti GRATISSS ! NU satura nimeni cat mananca Primaria de GRATIS din banul public.
Postat 14 Iulie 2012, 13:11 de trebuie verificat
PODUL si LOGICA
@cristi: Da, podul din Iosia Nord nu este al Primariei ci al CNADNR dar e folosit mult de cei care trec din Rogerius (Episcopia) in Iosia Nord si invers... si acum la constructia lui se stagneaza... si va incepe scoala si iarasi cozi de masini.... Este o lucrare inceputa care nu ar trebui sa creeze probleme. Si totusi dl. Primar are viziune si se ocupa de pasaje (facute tot de CNADNR) care sunt doar in stadiul de intentie... Poate sunt interese la exproprierile de teren ce sunt necesare (pe care le va plati Primaria ...pt. a se castiga timp!?) Deci si pasajele de pe centura si podul sunt ale CNADNR. Dar consider ca podul e acum mai util si mai usor si mai aproape de realizat. Se poate o interventie a dl. Primar pe aceasta problema? VREM PODUL GATA (din Iosia Nord -sa fim expliciti)
Postat 12 Iulie 2012, 12:15 de Adi Oradeanul
bune idei
Idei foarte bune are bolo, spre disperarea pedeleilor. Ar fi bine ca cele atunci cand se va face pasajul suprateran peste aradului sa se ia in calcul cumva si faptul ca nu exista nici o modalitate de a trece pietonal dinspre oras inspre era si osc.
Postat 12 Iulie 2012, 12:09 de unu
Gibonule, te preseaza ,,sponsorii'' ?
Ti-au pus ,,sponsorii'' sula-n coaste ? Vor ban pe ban ?
Postat 12 Iulie 2012, 11:59 de ionel
Giraţia din părul primarului
Lasă dle CNADR-ul în pace, că tot tronsonul centurii a fost preluat de la municipiu tocmai în condiţiile în care Oradea nu ar fi avut niciodată bani care să lege E60 pe la sud. pe patru benzi. Gibonule ! Ţi-au trebuit patru ani până acum ca să înţelegi că efortul trebuie îndreptat către fluidizarea traficului exterior-interior, după ce în primul tău mandat te-ai crambonat de conceptul interior-interior şi ai cheltuit banii pe tot felul de giratorii trăznite, care nici nu sunt corespunzător marcate. Întreabă Poliţia Rutieră care sunt anpmaliile în giratoriile cu două benzi pe flux şi vei înţelege problemele. Sau nu vei înţelege şi tot un bou rămâi. Ar trebui ca o parte din cele 20 milioane de euroi să-i aduci de acasă, în contul tâmpeniilor girate cu care te-ai lăudat.
Postat 11 Iulie 2012, 22:23 de Carp III
Nu se ocupa Bolojan
@Adi Oradeanul Podul din Iosia Nord nu este investitia Mun. Oradea, ci a CNADNR.
Postat 11 Iulie 2012, 21:36 de cristi
Mai aproape de oradeni
Suna bine cu pasaje supraterane si drumuri colectoare... dar ceva mai concret ... podul de pe centura din Iosia Nord cand se finalizeaza ... ca se baga bete in roate cu proiectarea cu rezistenta... Poate trebuie sa execute cineva anume lucrarea.... dar dl. Bolojan daca aveti grija de expropieri platite de Primaria Oradea in numele CNADR sau a statului roman (ideea e salutara, nu stiu cat de legala)... se poate si cu podul din Iosia un pic de viteza?! O sa vina si toamna si iarna si probabil ca lucrarile facute vara tin mai mult mai ales daca vom avea ceva constructori din alte locuri. PODUL DIN IOSIA NORD va rugam!
Postat 11 Iulie 2012, 20:43 de Adi Oradeanul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON