URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
11 Aprilie 2012, 14:04

Liberalii şi UDMR-iştii din CJ au vrut să-i pună tălpi lui Ţîrle pe tema Aeroportului

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aleşii bihorenilor au fost chemaţi, miercuri, într-o şedinţă extraordinară, să se pronunţe cu privire la modificarea a două articole dintr-o mai veche hotărâre de Consiliu Judeţean, prin care, în septembrie anul trecut, fusese aprobat studiul de fezabilitate aferent documentaţiei depuse de CJ şi de Regia Autonomă Aeroportul Oradea la Autoritatea de Management a Programului Operaţional Sectorial de pe lângă Ministerul Transporturilor.

Scopul documentaţiei era aprobarea proiectului de 31,6 milioane euro cu fonduri europene pentru modernizarea pistei (extinderea în lungime şi lăţime, precum şi consolidare şi refacere strat de suprafaţă).

"Ca un politician..."

Modificările erau necesare întrucât, după cum a explicat comandantul Aeroportului, Gheorghe Pasc, la data depunerii documentaţiei, costurile proiectului au fost defalcate pe două etape (prima vizând modernizarea actualei piste, iar a doua construirea a încă unei piste, botezată "Bravo"), iar între timp Comisia Europeană a schimbat regulile, cerând ca documentaţia să conţină un singur deviz, general, pentru toate lucrările.

După ce Pasc a expus situaţia, adăugând că "sunt şanse 100%" ca proiectul să fie aprobat, iar ministrul Transporturilor să vină curând la Oradea pentru semnarea contractului de finanţare, vicepreşedintele CJ Dumitru Voloşeniuc l-a ironizat pe comandantul Aeroportului, spunându-i că "de fiecare dată când aţi venit în Consiliu aţi vorbit ca şi cum aeroportul ar fi gata; vorbiţi atât de frumos, mai ceva ca un politician!".

În pofida micii înţepături, consilierii judeţeni au votat în unanimitate modificările cerute, însă aveau să se încontreze la punctul următori al ordinii de zi, şi anume modificarea organigramei Aeroportului.

"De grija" oamenilor

Modificarea organigramei era necesară - a explicat Pasc - pentru că vechea variantă includea şi un compartiment de handling (care se ocupa cu degivrarea şi vidanjarea avioanelor, manipularea bagajelor etc), or Comisia Europeană interzice ca operarea Aeroportului şi handlingul să fie asigurate de o aceeaşi structură.

Practic, din noua organigramă trebuia să "dispară" compartimentul de handling, pentru a nu contraveni normelor europene, dar aleşii bihorenilor ori s-au prefăcut că nu înţeleg, ori nu au vrut să înţeleagă acest lucru, deoarece o parte din ei s-au împotrivit modificării, apoi au propus acceptarea modificării, dar numai cu începere de la 1 iulie (cum a spus acelaşi Dumitru Voloşeniuc, după ce iniţial a afirmat că între noua şi vechea organigramă "nu există nicio diferenţă") ori au interpretat (precum Szabo Odon) modificarea ca fiind o modalitate prin care conducerea Aeroportului "ar vrea să scape de nişte oameni cu care nu se înţelege".

Pasc a fost nevoit să arate că, dacă modificarea organigramei ar intra în vigoare abia de la 1 iulie, nu ar putea depune documentaţia actualizată pentru finanţare, ceea ce - probabil - au şi urmărit opozanţii lui Ţîrle, deoarece în caz contrar, dacă proiectul este aprobat mai devreme şi se va şi semna contractul de finanţare pe perioada mandatului acestuia, şeful CJ s-ar putea lăuda în campania electorală cu banii aduşi pentru modernizarea pistei.

Ca să-i convingă pe consilierii judeţeni ai PNL şi UDMR, comandantul Aeroportului a trebuit să se "întrebuinţeze" serios, explicând repetat că prin noua organigramă "nu va fi dat nimeni afară, ci pur şi simplu dispare un compartiment pe care nu mai avem voie să-l avem", iar lui Szabo Odon, care propusese la un moment dat ca de handling să se ocupe Direcţia de Pază a judeţului, a trebuit să-i explice că operaţiunile de degivrare a unui avion nu pot fi făcute în orice condiţii.

În cele din urmă, consilierii judeţeni au aprobat şi modificarea organigramei, iar Pasc a afirmat că joi va fi la Ministerul Transporturilor pentru a depune documentaţia astfel actualizată, primind de la vicepreşedintele CJ, Alexandru Kiss, un avertisment voalat: "Responsabilitatea eventualei neaprobări vă aparţine, domnule comandant!". Altfel spus, Pasc va răspunde în cazul în care proiectul nu va fi aprobat, iar cele 31,6 milioane euro pentru modernizarea pistei nu vor mai ajunge la Oradea...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Viitor sumbru in continuare si in Congo
Daca acesta este nivelul viitorilor detinatori de putere ai consiliului judetean si al municiaplitatii oradene, dupa alegerile locale din iunie, atunci putem sa emigram, vorba unora care nu au stiut sa gestioneze puterea din prezent, ... ghici unde ... ?
Postat 11 Aprilie 2012, 18:55 de Carp III
@FOST PENAL
aceiasi care tin investitiile din bihor pe loc,care ne-au facut cele mai grozave drumuri din tara, condusi de mici interese de grup cu fostul lor geniu rau,Tirle, in frunte,ar putea fi numit cj al gunoaielor,daca ar putea na-ar duce inapoi in evul mediu
Postat 11 Aprilie 2012, 17:13 de luky
PeNaLii si ungurii, rusinea si dezastrul Bihorului !
Numai interesul lor a fost si va fi pe primul loc la PeNali ! Uitati-va la gibon si mai ales la presedintele partidului, paiata aia de arici pogonici ! Bate-i-ar Dumnezeu sa-i bata !
Postat 11 Aprilie 2012, 16:19 de un fost PeNaL
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON