URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 03 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Ce destin frământat a avut terenul de lângă Aquapark. Când acolo s-a lansat proiectul Mecena, pastorul Tokes Laszlo a făcut scandal pentru că banii ungurimii au fost deturnați cu sprijin politic din Ungaria. Cum necum pe vremea mandatului lui Ilie Bolojan terenul a fost vândut cu 900.000 de euro magnatului Alexandru Mudura junior, care s-a angajat să facă acolo un hotel ba chiar și un centru de afaceri.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Cum să aibă magistrații vreun respect pentru cetățenii țării, justițiabili sau doar contribuabili, când arată dispreț până și față de instituțiile ei și de aleșii lor? Joia trecută, membrii Consiliului Județean Bihor și cei ai Consiliului Local Oradea au fost nevoiți să accepte rezilierea unui parteneriat încheiat în decembrie 2022 cu Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Oradea al cărui scop viza sprijinul celor două administrații locale pentru ca Procuratura să aibă, pe bani europeni, un nou sediu. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Săptămâna trecută am arătat că, pentru a se justifica în fața electoratului că au închis păcănelele la sate, guvernanții noștri au călcat efectiv legea în picioare și au revocat autorizațiile valabile ale unor comercianți, aspect care va conduce într-un viitor nu foarte îndepărtat la plata de compensații serioase către acești comercianți.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul este o boală cu o evoluție lentă și silențioasă, dar hiperglicemia cronică determină o serie de probleme de sănătate, uneori foarte grave. Supravegherea medicală continuă este foarte importantă, descoperindu-se factorii de risc și cei agravanți precum și bolile asociate (hipertensiunea arterială, bolile cardiovasculare, obezitatea), toate acestea cu scopul instituirii unui tratament adecvat.
23 Decembrie 2013, 17:40

Investiţii de 65 milioane lei! Două pasaje supraterane peste centură au primit finanţare guvernamentală

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cele două pasaje supraterane care vor traversa şoseaua de centură în dreptul străzilor Ciheiului şi Nojoridului vor fi date în lucru în primăvara anului viitor. Guvernul României a aprobat, săptămâna trecută, indicatorii tehnico-economici pentru cele două lucrări în valoare totală de 65 milioane lei.

Potrivit unui comunicat al municipalităţii, finanţarea celor două investiţii se va realiza din bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului pentru Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, capitolul "Transporturi".

Costurile lucrărilor pentu pasajul din zona străzii Ciheiului au fost estimate la 35,5 milioane lei, inclusiv TVA, în vreme ce costurile pentru pasajul din zona străzii Nojoridului au fost apreciate la 30 milioane lei cu TVA inclus. Durata de realizare a celor două lucrări este de 24 de luni.

Primăria Oradea a primit, în primăvara acestui an, acordul oficial al Comisiei Europene pentru cele două investiţii, care figurează în lista proiectelor de rezervă aprobate pentru POST 2007-2013. Pentru a grăbi demararea lucrărilor, reprezentanţii municipalităţii au pus deja la dispoziţia Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale documentaţiile tehnice pentru ambele proiecte, CNADNR urmând să se ocupe de organizarea licitaţiilor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
care e pretul celor doua pasaje
care e pretul celor doua pasaje?? sa fie exploatarea de gaze de sist in perimetrul Oradea?? daca da, ma lipsesc de pasaje
Postat 24 Decembrie 2013, 12:29 de johnny
Crap al n-lea &co
Asa e mai Crap, lunga-i "distanta", ca de la bunul simt pana la comportamentul tau si ca de la argumente valabile pana la laturile postate de tine. Te gasesi sa comentezi balarii, cu aer de doct atoatestiitor, la orice articol, ca-i de bine sau de rau pentru oras sau comunitate. Ramai totusi in semidoct frustrat. La fel si restul haitei (desi am dubii ca ar fi mai mult de un postac care se ascunde in spatele pseudonimelor de tip "land" sau "fuel"), latra si se reped ca cainii (sic!) prosti dupa biciclete. Hai sictir! ... sau mai bine zis: mars in cotet!
Postat 24 Decembrie 2013, 10:19 de Oradean
Bai, Bravo B. esti dus cu pluta?
Pai articolul vorbeste de cele doua pasaje de la strazile Ciheiului si Nojoridului iar tu vorbesti ca aerianul de cel de la str. Clujului cu Metro. Noroc cu altii care au postat dupa tine si care mi-au amintit despre ce e vorba, ca era cat pe ce sa ma las prostit de un bolojan ca tine. Fire-ai al dreacului de functionar public tarator!
Postat 23 Decembrie 2013, 23:20 de Land
Re: Bravo Bolojan
Daca tot esti atat de bine informat, sa stii ca proiectul privind lucrarea la care faci referire a fost realizat in intervalul februarie-decembrie 2007 (plecand de la SF, parcurgand PDE si ajungand la AF cu tot ceea ce inseamna aplicatie de finantare cu zeci de acorduri, aprobari si avize). Toata documentatia a fost predata la ADRNV (la Cluj adica) in data de 08.01.2008 (exista numarul de inregistrare la Directia Tehnica a PMO). Ori la acea data Bolojan inca nici nu era decis sa candideze la Oradea. De atunci, intregul proiect a trecut de la un minister la altul si inapoi, pentru ca incepand cu mandatul lui Bolojan au venit in primarie amatorii care nici nu au inteles la ce foloseste aceasta lucrare care tinea de de decongestionarea traficului rutier ... dar ce rost are sa-ti deschid ochii mai Bravo Bolojan, cand tu esti un pupincurist convins a partii secundare ...
Postat 23 Decembrie 2013, 23:10 de Fuel
Regula nr. 1 în jurnalism: Fără presupuneri !?!
Voi, cei de la Bihoreanul, aveţi o minimă idee despre ceea ce înseamnă "distanţa" între aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi finanţare propriu-zisă ??? Este aproximativ aceeaşi între jurnalismul orădean şi cel ce se face la Washington Post spre exemplu !?!
Postat 23 Decembrie 2013, 23:03 de Carp III
@Sandu
Lucrările de la pasajul peste calea ferată din zona CET II par să fie în grafic, firma ARL S.A. finalizând, în mare, sensul giratoriu dintre CET şi Metro. Urmează, dacă vremea va permite, pregătirile pentru turnarea celor două culee ale viitorului pasaj peste calea ferată. Pe data de 29 aprilie a.c., Compania Națională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a predat constructorului amplasamentul pentru lucrarea "Pasaj suprateran peste Calea Ferată" în vederea începerii lucrărilor de construcție. Firma executantă este SC ARL SA - Cluj Napoca, care a fost preluată de firma Strabag. Lucrarea constă în continuarea şoselei de centură peste calea ferată, în zona CET II, asigurându-se astfel ieşirea spre Oşorhei, în DN1/E60, pe legătura Oradea-Cluj. Valoare investiţiei se ridică la 14,5 milioane de lei, fără TVA. Investiţia presupune realizarea unui tronson nou de drum, cu o lungime de 1,78 km. Noul drum ocolitor va scoate traficul greu din oraş, mai ales din zona Căii Clujului-Dragoş Vodă. Tronsonul va fi construit la patru benzi, două pe un sens şi va avea o lăţime de 14 m. În aceste aproape şase luni de la demararea investiţiei, constructorul a finalizat rampa dinspre DN1/E60, la ieşirea căre Oşorhei. Dincolo de calea ferată, patul pentru viitoarea centură ocolitoare a fost pregătit. S-a finalizat, momentan, sensul giratoriu dintre CET şi Metro. De asemenea, va mai trebui realizat un sens giratoriu la intersecţia cu DN1/E60. "Sensul giratoriu de la Metro estre realizat. Mai avem de lucru la partea de drum. S-a realizat şi o protecţie pentru conducte. De asemenea, trebuie turnat pământul pentru cele două culee", ne-a declarat Eugen Cecan, directorul Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj. Acesta a declarat că lucrările sunt în grafic şi vor fi gata până în luna iunie 2014.
Postat 23 Decembrie 2013, 21:20 de Bravo Bolojan
fain
Bravo!!!Se face ceva fain.Mai vrem...
Postat 23 Decembrie 2013, 20:35 de cman
fapte-gargara
Bolo=100%FAPTE+0%gargara pendeleu+*martori lui pashe=100%gargara de doi lei
Postat 23 Decembrie 2013, 19:24 de miscarea po(m)ponara
Parca
Parca era vorba de pasaje supraterane pentru sensurile giratorii din Calea Aradului si cu giratia spre Felix si traversarea caii feratye la iesirea spre Cluj .....de unde au aparut marile proiecte Ciheiului si Nojoridului ? Oare cine vrea un acces mai usor spre zonele rezidentiale ?
Postat 23 Decembrie 2013, 18:05 de Sandu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6462 RON
  • 1 EUR = 4.977 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON