URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 03 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Ce destin frământat a avut terenul de lângă Aquapark. Când acolo s-a lansat proiectul Mecena, pastorul Tokes Laszlo a făcut scandal pentru că banii ungurimii au fost deturnați cu sprijin politic din Ungaria. Cum necum pe vremea mandatului lui Ilie Bolojan terenul a fost vândut cu 900.000 de euro magnatului Alexandru Mudura junior, care s-a angajat să facă acolo un hotel ba chiar și un centru de afaceri.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Cum să aibă magistrații vreun respect pentru cetățenii țării, justițiabili sau doar contribuabili, când arată dispreț până și față de instituțiile ei și de aleșii lor? Joia trecută, membrii Consiliului Județean Bihor și cei ai Consiliului Local Oradea au fost nevoiți să accepte rezilierea unui parteneriat încheiat în decembrie 2022 cu Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Oradea al cărui scop viza sprijinul celor două administrații locale pentru ca Procuratura să aibă, pe bani europeni, un nou sediu. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Săptămâna trecută am arătat că, pentru a se justifica în fața electoratului că au închis păcănelele la sate, guvernanții noștri au călcat efectiv legea în picioare și au revocat autorizațiile valabile ale unor comercianți, aspect care va conduce într-un viitor nu foarte îndepărtat la plata de compensații serioase către acești comercianți.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul este o boală cu o evoluție lentă și silențioasă, dar hiperglicemia cronică determină o serie de probleme de sănătate, uneori foarte grave. Supravegherea medicală continuă este foarte importantă, descoperindu-se factorii de risc și cei agravanți precum și bolile asociate (hipertensiunea arterială, bolile cardiovasculare, obezitatea), toate acestea cu scopul instituirii unui tratament adecvat.
06 Iunie 2012, 15:26

E-Ticketing la OTL: De la 1 iulie, orădenii vor circula cu carduri în tramvaie şi autobuse

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

OTL intră în era digitală. Începând din 1 iulie, societatea de transport local va pune în funcţiune experimental sistemul E-Ticketing bazat pe carduri cu cip. Noul sistem este menit să asigure o mai bună monitorizare a traficului de călători şi va funcţiona pentru şase luni sau chiar un an în paralel cu actualele bilete şi abonamente.

"În primă fază vom împărţi carduri angajaţilor OTL pentru a verifica modul în care funcţionează sistemul, după care cardurile cu cip vor fi disponibile în chioşcurile de bilete", a declarat directorul OTL, Csuzi Istvan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă.

Carduri gratuite

Directorul a afirmat că până în prezent au fost montate cititoarele de card pe toate mijloacele de transport în comun, cu excepţia celor zece tramvaie Siemens pentru care este nevoie de acceptul constructorului. Montarea acestora se va face însă înainte de punerea în funcţiune a noul sistem din 1 iulie.

Sistemul E-Ticketing va fi pus în funcţiune de luna viitoare, când orădenii îşi vor putea ridica gratuit cardurile cu cip de la chioşcurile de bilete. Primele 100.000 de carduri, care sunt mai mult decât suficiente, vor fi eliberate gratuit, după care acestea vor fi puse în vânzare la un preţ de 5-10 lei.

Bilete pre-plătite

Noile carduri vor funcţiona atât ca abonamente cât şi ca "portofel electronic", înlocuind biletele de tramvai. Acestea vor funcţiona după sistem pre-pay, în sensul că orădeanul îşi va achiziţiona înainte de a urca pe tramvai un abonament sau un "portofel electronic" încărcat cu minim 10 lei, echivalentul a cinci călătorii, şi abia apoi va putea urca pe mijloacele de transport în comun.

"La urcarea în tramvai călătorul nu trebuie decât să apropie cardul de cititor şi acesta este validat. În cazul în care călătoreşte pe baza unui "portofel electronic" apasă tasta "plus" şi i se validează un bilet. Dacă e vorba de o familie sau un grup care circulă împreună, acesta poate valida mai multe bilete apăsând de mai multe ori aceeaşi tastă", a povestit Melinda Păunescu, directorul de dezvoltare al firmei Radcom, care a implementat la Oradea sistemul E-Ticketing.

"Amenzi" după gravitatea faptei

Controlul biletelor se va face de echipe dotate cu cititoare de card mobile. "Dacă la urcarea în tramvai nu ţi-ai validat cardul eşti considerat contravenient şi vei fi sancţionat. Cei care nu au asupra lor un card de călătorie valabil vor fi consideraţi călători frauduloşi şi vor primi o sancţiune mai gravă, prin eliberarea unui bilet cu suprataxă", a spus Csuzi Istvan.

Validarea cardului cu cip la urcarea în tramvai este obligatorie, pentru ca OTL să poată avea tot timpul o imagine fidelă a numărului de călători aflaţi în trafic şi să poată lua măsuri pentru suplimentarea mijlocelor de transport în comun. "Sistemul permite monitorizarea traficului. Conducerea societăţii de transport ştie în timp real câţi călători sunt pe linia 4, de exemplu, şi, în caz de nevoie, poate scoate mai multe garnituri pe traseu", a spus Melinda Păunescu.

Implementarea sistemului E-Ticketing se va face treptat, de-a lungul unei perioade de circa şase luni - un an, pentru ca publicul călător să se poată obişnui cu modificările făcute.

Investiţii de 442.000 euro

OTL a investit în sistemul E-Ticketing 322.000 euro plus TVA, în mare parte din bani europeni. Sistemul implică printre altele, validatoarele de card, echipamentele mobile destinate controlorilor, echipamentele din chioşcuri, soft-urile necesare şi primele 100.000 de carduri. Validatoarele care vor fi montate în mijloacele de transport în comun sunt concepute în formă de ou, fără proeminenţe, pentru a face cât mai dificilă vandalizarea lor.

Radcom Bucureşti a oferit o garanţie de 12 ani pentru buna funcţionare a sistemului. Pentru ca acesta să funcţioneze în condiţii optime, OTL a investit în plus 120.000 euro în achiziţionarea unor servere de mare putere capabile să monitorizeze sistemul în timp real. În baza datelor rezultate în urma monitorizărilor, societatea de transport local speră să îşi îmbunătăţească serviciile, prin introducerea de noi curse sau noi tipuri de abonament, venind în întâmpinarea nevoilor călătorilor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
16 Comentarii
sifonarii
Nu inteleg cum pot vedea comentarii de acest gen...cand salariul minim e la 800,cand murim de foame,acesti alesi ai nostri sau gandit sa ne mai mareasca abonamentul,sa ne de-ia cu praf in ochi,ca de mirosurile din tramvai nu mai zicem,oare cat au incasat fiecare din acesti sefi care se gandesc la binele nostru,oare cineva care se gandeste la noi ar putea sa faca o sesizare la DNA...ce credeti cat la suta din mega afacere intra in burtile balonate ale celor care nu pot dormi ca noi sa avem conditii mai bune in tranvaile cumparate recent de la secand...Nu-i asa ca suntem naivi?
Postat 01 Iunie 2013, 21:24 de gigi
aiurea
Petre, am fost in sudul Frantei pt cateva saptamani, am circulat cu autobuze si metroul, nici vorba de prostia asta. Bilete cu compostoare, e drept cu camere video peste tot... Mai bine faceau un serviciu de curatare si dezinfectare a tramvaielor, decat abureala asta foarte scumpa si care mai mult va incurca!
Postat 08 Iunie 2012, 09:12 de io
@you
Sistemele de care vorbesc, nu sunt nici în Austria, nici în Germania, două ţări care se bazează pe încredere. Austria şi Germania sunt singurele ţări unde îţi cumperi bilet la metrou şi nu trebuie să îl validezi prin turnicheţi! Cred că spune totul despre civilizaţia lor faţă de a noastră. În Ungaria, în 2007, în Budapesta, capitală europeană încă se foloseau compostoarele de bilete. Sistemele de care vorbesc eu funcţionează perfect în Italia, Spania, Portugalia şi sudul Franţei şi cred că şi în Germania...repet..la autobuse. În Valencia, spre exemplu, îţi validezi cardul de tramvai înainte de a urca-n tramvai, în staţie. Interesaţi-vă şi veţi vedea.
Postat 07 Iunie 2012, 19:03 de Petre
A bate campii
@Petre, tu traiesti intr-un glob de sticla, ca altfel nu-mi explic lipsa contactului tau cu realitatea romaneasca. Nu spune nimeni ca nu e bine sa ne modernizam si sa ne civilizam, dar s-o facem cu cap si spre binele cetateanului, nu dand tunuri si jecmanindu-l cu praf in ochi... si asta o spun EU care nu am circulat fraudulos, ci cu abonament lunar. Si pana acuma se puteau depista cetatenii care circulau fraudulos, prin controlori care o sa fie si in continuare, chiar daca o sa aiba cititoare mobile de carduri. Si romulanii (ca sa citez pe cineva de mai jos) or sa calatoreasca tot fraudulos, ca si pana acum! Pt ca noi ceilalti suntem deja civilizati si platim pt calatorie! Repet, nemultumirea mea consta in faptul ca o sa trebuiasca sa-mi bat capul cu validarea cardului lunar, de fiecare data cand urc in mijlocul de transport. Plus, timpii de asteptare dupa fiecare calator care va trebui sa-si valideze cardul inaintea mea. Ah da, si ce investitii crezi tu ca or sa mai faca OTL-ul in tramvaie mai moderne cand deja s-au cumparat inca 4 tramvaie second-hand (vechi de 20 de ani din Germania) pt care s-au dat deja 110.000 euro?? Ca sa nu mai spun ca ptramvaiele Siemens mai au inca 10 de
Postat 07 Iunie 2012, 16:28 de Eu
60 seconds to what?
Totusi pentru ce se cheltuiesc peste 500 de mii de euro, doar ca sa monitorizeze mai bine traficul? E cumva o gluma? Puteau sa imparta 10 telefoane mobile la niste chioscuri de bilete! Inca ceva, vatmanii de ce fumeaza, de ce trebuie eu sa miros fum de tigara daca stau langa cabina vatmanului?
Postat 07 Iunie 2012, 16:19 de AB
Hm
Daca pana acum un avantaj al abonamentului era ca nu trebuia sa iti bati capul cu compostare, acum si ala se pierde. Bravo celui care s-a gandit la acest sistem! Ca fapt divers daca vroiati sa stiti cati circula pe fiecare linie la un moment dar puteati folosi senzori RFID montati pe usi si carduri abonament adecvate, si nu mai trebuia sa stresati calatorii cu tampenia asta de validare abonament. Pun pariu ca era si mai ieftin. Nici o problema, renunt la abonament. Sa circule doar rromulanii, ca ei si asa au gratis.
Postat 07 Iunie 2012, 14:45 de Mine
petre,petre
Nea Petre, am fost in ungaria, austria, germania si franta... despre ce sisteme care functioneaza vorbesti ca eu nu le-am vazut?
Postat 07 Iunie 2012, 13:45 de you
Putin altfel
Consider ca aceasta noua schimbare este una buna insa la fel cum scria cineva inaintea mea, se va pierde foarte mult timp cu validarea cardurilor. Spre exemplu in tara unde ma aflu eu chiar acum, fiecare calator are un card de calatorie insa il tine in portmoneu si il foloseste doar atunci cand vine controlorul. Lumea nu prea risca sa umble cu cardurile expirate pentru ca amenda e pe masura. Mie mi se pare mult mai practic asa pentru ca scapi de stresul de a scoate cardul de fiecare data cand urci intr-un mijloc de transport mai ales atunci cand ai mainile ocupate cu sacose sau altceva. Pentru calatorii "sezonieri" functioneaza si sistemul clasic de bilete cu posibilitate de a cumpara biletul cu valavilitate de la 15 min pana la 7 zile. Investitia e muuuult mai mica (doar valoarea cardurilor si a minicititoarelor pentru controlori) si de asemnea mult mai practica pentru calatori. Dar cum la noi trebuie sa coste totul foarte mult pentru a putea justifica "scurgerile"...
Postat 07 Iunie 2012, 10:49 de Mihai
@@Eu
Şi o altă chestie domnilor (doamnelor dacă e cazul) mijloacele de transport în comună au nişte chestii, semnalizate de altfel, chiar în două limbi, probabil ar trebui să mai pună vreo 3-4 să fim sigur că nu există persoane care să aibă probleme de înţelegere, cu URCĂRI şi COBORÂRI. Uitaţi-vă la Siemens-urile care circulă la noi! Au compostoare de bilete doar în faţă şi în spate...de ce oare?...pentru că doar pe acolo se urcă teoretic, şi se coboară pe celelalte două uşi. Dar noi, fiind liberi şi în democraţie putem face ce vrem...nu contează reguli de bun-simţ, comportament civic, suntem NOI şi restul lumii, restul sunt fraieri EU (nici o conotaţie) sunt cel mai tare restul...dă-i în p___!
Postat 07 Iunie 2012, 00:54 de Petre
@Eu
Eu încerc să văd partea bună a lucrurilor în toată chestia asta, haideţi să vorbim despre autobuse, unde cum am spus în comentariul de mai jos, în momentul în care accesul se face pe o singură uşă, verificaţi fiind cu toţii de şofer, teoretic, nu ar trebui să mai existe persoane care călătoresc fraudulos cu mijlocul de transport în comun. Astfel, încasându-se mai mulţi bani aceste tramvaie şi autobuse care circulă acum, vor putea fi înlocuite cu modele mai noi sau mai performante sau achiziţionate mai multe pentru a putea face faţă numărului de călători, în special dimineaţa şi după masa când sunt mai aglomerate. Dar se pare că la noi nu se poate pune nimic sau face nimic ce ne-ar putea îmbunătăţi viaţa, nu dorim să privim lucrurile altfel, o luăm aşa, cum vine, o altă sarcină-n plus, vaaai, trebuie să-mi validez abonamentul când urc. De ce nu putem să fim corecţi, de ce avem aşteptări doar de la alţii să fie corecţi: primărie, politicieni, poliţişti, alţi oameni, pe când noi nu ştim numai să şmecherim, să furăm şi să aşteptăm de la alţii. Spune-mi şi mie ce te costă să-ţi validezi abonamentul?! Dacă s-ar aplica programul acesta cum am spus eu, crede-mă, în 2-3 ani s-ar vedea ceva.
Postat 07 Iunie 2012, 00:47 de Petre
va fi interesant
Va fi interesant dimineata pe linia 12(sau pe oricare) super aglomerata sa te duci sa-ti validezi abonamentul ca sa nu te amendeze simpaticii de controlori (cauta-si-ar ceva de lucru). Presupun ca si rromulani isi vor valida cardul :-)) Tare mult ma tem ca vor veni niste scumpiri de toata frumusetea, ceva de genul abonament cu nr de calatorii limitate, nelimitat ca si acum la un pret prohibitiv, sau pe 1 linie plus portofel electronic, cu sistemul setat alela ca sa te taxeze din portofel si pe linia pe care ai abonament, dupa modelul RATB-ului.
Postat 06 Iunie 2012, 23:39 de Nea Caisa
Problema
@Petre, revin cu un alt comentariu, pt ca am dreptul! Foarte bine ca functioneaza acest sistem in alte tari, dar la noi se potriveste ca nuca in perete. Tehnologie moderna aplicata in tramvaie second hand, incredibil de mizerabile, adica mie imi miroase a afacere buna cu niste chestii mici din care se pot scoate bani rapid. Ca sa nu mai spun ca tocmai s-au mai achizitionat alte tramvaie second hand de la fier vechi! Plus, ca eu am abonament tocmai ca sa nu imi bat capul cu compostatul biletelor de fiecare data cand urc. Acuma o sa-mi bat capul sa imi validez cardul (abonament lunar) de fiecare data cand urc in tramvai!! De ce??? Ca se se simta unii ca Petre in rand cu lumea civilizata!
Postat 06 Iunie 2012, 22:06 de Eu
Nu e bine
Problema este referitoare la revenirea la abonamentele pe o singura linie, lucru care mie personal nu imi convine, deoarece eu, de exemplu, trebuie sa folosesc cel puitn 2 mijloace de transport diferite pentru a putea ajunge la scoala (Nufarul - Pod CFR). Parerea mea e ca ar fi mai bine sa se ramana la abonamentele pe toate liniile.
Postat 06 Iunie 2012, 18:27 de Alex
Aproape bine
De ce numai la noi sunt comentarii de genul celui lui "Eu". Bine că în alte ţări funcţionează de mult acest sistem. Eu aş fi mers şi mai departe cu acest sistem, la autobuse spre exemplu, unde accesul călătorilor în mijlocul de transport poate fi mai bine urmărit. Te urci doar prin uşa din faţă, validezi cardul şi ai plecat. Dacă nu mai ai călătorii valabile pe card, te cobori sau plăteşti bilet la şofer, bineînţeles acelaşi preţ/călătorie. Astfel, cel puţin pe autobuze elimini călătorii care circulă fraudulos. Asta înseamnă că trebuie să desfiinţezi culoarele şoferilor astfel încât ei să poată verifica fiecare călător care urcă. La tramvaie se merge pe încredere, că alt sistem, în afară de a îngrădi refugiile şi accesul să se facă pe baza unui card valid şi cu călătorii valide, nu prea văd să existe. Bineînţeles, şi aici ar fi comentarii. Nu vrem să ne civilizăm şi să înţelegem că doar dacă plătim putem avea pretenţia la un transport în comun civilizat. Stăm în oraş dar vrem să fim ca la noi pe moşie, toţi să lucreze pentru noi, noi să nu plătim nimic, doar să avem pretenţii.
Postat 06 Iunie 2012, 16:45 de Petre
Timp pierdut
Se va pierde o gramada de timp cu validarea cardurilor la urcarea in mijloacele de transport atunci cand sunt foarte multi calatori (mai ales cei in varsta) !! La asta nu va ganditi??
Postat 06 Iunie 2012, 16:06 de Eu
aiurea
Baaa... nu mai stiti cu ce sa tapati lumea de bani. Vai de capul vostru de idioti cu pretentii digitale!
Postat 06 Iunie 2012, 16:02 de yo
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6462 RON
  • 1 EUR = 4.977 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON