Finanţarea proiectului pentru extinderea şi modernizarea infrastructurii aeroportuare a Aeroportului din Oradea a fost aprobată oficial, a declarat marţi, pentru BIHOREANUL, directorul instituţiei, Gheorghe Pasc. "Autoritatea de Management a Programului Operaţional Sectorial Transporturi a aprobat oficial şi definitiv proiectul nostru în data de 31 ianuarie şi ne-a şi comunicat acest lucru, tot oficial", a spus Pasc.
"Vă informăm că cererea de finanţare a proiectului Extinderea şi Modernizarea Infrastructurii Aeroportuare la Aeroportul din Oradea", depusă la Autoritatea de Management a Programului Operaţional Sectorial Transporturi prin adresa nr. 12.884 la data de 29 noiembrie 2013, înregistrată la Direcţia Programare cu numărul 40/DP/137 din 06.12.2013, a fost aprobată prin Nota de Aprobare nr. 40/DP/SC/137 din 31 ianuarie 2014 (anexată), obţinând un punctaj de 93,50 puncte", se arată în documentul semnat de directorul general adjunct AM POST, Carmen Moraru.
Potrivit Notei de Aprobare a cererii de finanţare, în cadrul proiectului se vor realiza o pistă de decolare-aterizare în lungime de 2.100 metri şi lăţime de 45 metri, două căi de rulare-degajare, o platformă de îmbarcare-debarcare de 266 x 118,5 metri "care să poată asigura staţionarea a şase aeronave", inclusiv de tip C (mari), sisteme de balizaj luminos pentru "categoria II de operare" (cu lumini nu doar la marginile pistei, ci şi pe axul longitudinal), sisteme de alimentare cu energie electrică de bază şi de rezervă, sisteme de telecomandă pentru sistemele de balizaj, sisteme de iluminat pentru platforma de îmbarcare-debarcare şi chiar şi o uzină electrică nouă, care să asigure consumul de bază şi de rezervă pentru sistemele de balizaj.
Valoarea totală eligibilă a cererii de finanţare aprobată este de 96,001 milioane lei, din care fondurile europene nerambursabile reprezintă 85% (adică 81,601 milioane lei), bugetul de stat 13% (12,480 milioane lei), iar contribuţia proprie a Aeroportului va fi de 2% (1,920 milioane lei), acestor sume adăugându-li-se alte 8,912 milioane lei pentru cheltuielile neeligibile.
"Următorul pas este semnarea contractului de finanţare, care va avea loc cel mai probabil la sfârşitul acestei săptămâni, în prezenţa ministrului Transporturilor", a mai spus directorul Aeroportului din Oradea, Gheorghe Pasc.
Pentru a economisi timp (mai ales dacă firmele ce vor pierde licitaţia vor face contestaţii), licitaţia pentru efectuarea lucrărilor a fost deja lansată cu două săptămâni în urmă, la data de 21 ianuarie, când procedura a fost anunţată pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice şi pe Jurnalul European de licitaţii.
Oferte se pot depune până la 4 martie, ora 9, deschiderea acestora fiind programată o oră mai târziu.
Până în prezent, s-au arătat interesate de aceste lucrări 14 firme din România şi din alte state UE, toate fiind acreditate de Autoritatea Aeronautică Română, a cărei autorizare este obligatorie în cazul lucrărilor de acest tip.
Primul proiect pentru extinderea şi modernizarea Aeroportului din Oradea a fost întocmit în 2011 şi aprobat "de principiu", fără a i se asigura finanţarea, fiind punctat cu 92 de puncte. Anul trecut, după schimbarea Ghidului Solicitantului, proiectul a fost refăcut, primind 93,50 puncte din 100 posibile.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.