Directoarea Administraţiei Social Comunitare Oradea, Arina Moş, a inaugurat, marţi dimineaţă, Centrul de Informare pentru Cetăţeni, o încăpere situată la subsolul clădirii din strada Primăriei care reuneşte de acum câte un ghişeu pentru fiecare serviciu oferit de instituţie. Modelul a fost preluat din Primăria Oradea, unde funcţionează "piramida" de relaţii cu publicul.
"Acest proiect s-a născut din dorinţa creşterii eficienţei în relaţia cu cetăţeanul şi al gradului de transparenţă a instituţiei. Noi avem obligaţia de a facilita cetăţenilor accesul la serviciile publice. Să nu uităm că persoanele care ni se adresează se află în situaţii grele, sunt persoane bolnave sau care au neajunsuri financiare. Trebuie să le arătăm un minim de respect şi să nu-i punem să se plimbe prin nenumărate birouri, dispersate prin clădirea ASCO", a declarat Arina Moş. De altfel, Centrul de Informare pentru Cetăţeni are şi o rampă de acces pentru persoanele cu dizabilităţi.
Centrul are câte un ghişeu pentru: informaţii/diverse, serviciul protecţia copilului, compartiment resurse umane - salarizare, serviciul social şi serviciul prevenirea marginalizării sociale. La ghişee lucrează angajate ale ASCO care preiau cererile şi petiţiile asistaţilor social. Potrivit Arinei Moş, personalul a urmat recent un curs de perfecţionare în relaţiile cu publicul acreditat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici.
La inaugurare a ajuns şi primarul Ilie Bolojan, care a lăudat iniţiativa Arinei Moş şi a subliniat că lucrările de amenajare a Centrului de Informare pentru Cetăţeni au costat destul de puţin, având în vedere că s-au spart pereţi şi s-a recompartimentat spaţiul. "Vreau să le felicit pe colegele noastre de la conducerea ASCO. Acest centru arată mai bine ca la Primărie. Lipseşte doar piramida. Iar ţinuta arată mai bine decât cele folosite la Primărie", a spus edilul spre amuzamentul celor prezenţi.
Centrul de relaţii cu publicul al ASCO este deschis luni, marţi, miercuri şi vineri între orele 7.30 şi 16.30, iar joi între 7.30 şi 18.30. Lucrările de proiectare a centrului au fost realizate de Tehnoproiect SRL contra sumei de 9.486 lei cu TVA, iar cele de execuţie au fost adjudecate şi realizate de firma Abed Nego, 22.320 lei cu TVA. De asemenea, directoarea ASCO a anunţat că instituţia a achiziţionat şi un sistem de supraveghere video pentru noul centru care a costat 21.890 lei cu TVA.
De la inaugurarea Centrului de Informare pentru Cetăţeni, beneficiarii ASCO nu vor mai avea acces liber în restul instituţiei, toate serviciile acesteia fiind reprezentate în centrul de la subsol. De altfel, aici sunt distribuite şi formularele necesare pentru obţinerea ajutorului de încălzire pentru această iarnă, dar şi la cele cinci centre multifuncţionale pentru persoane vârstnice din oraş.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.