Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a pledat din nou, la Oradea, pentru caracterul benefic al timbrului de mediu pe care l-a instituit asupra tuturor cetăţenilor şi firmelor care îşi cumpără autovehicule.
Într-o conferinţă de presă desfăşurată la Prefectură, unde avusese o întâlnire formală cu primarii din judeţ, întrebată fiind de ce respinge propunerea senatorilor PNL Bihor Cristian Bodea şi Valeriu Boeriu de a înlocui timbrul de mediu - ce ajunge şi la câteva mii de euro pentru o maşină mică - cu taxa de poluare inclusă în preţul combustibililor, la fel cum se întâmplă în Germania, Plumb a susţinut că aceasta ar fi, de fapt, o taxă pe consum, ceea ce nu este de resortul Ministerului Mediului.
"Taxa pe poluare (n.r. - conform căreia fiecare şofer ar plăti un ban pe litrul de benzină sau motorină, deci ar plăti după cât poluează, nu pentru simplul fapt că şi-a cumpărat maşină) este de fapt o taxă pe consum, iar acest lucru nu ţine de Ministerul Mediului", a spus Rovana Plumb.
Ministrul a afirmat că, în realitate, timbrul de mediu îşi atinge scopul, şi anume "asigură înnoirea parcului auto naţional şi reducerea poluării".
În ciuda acestei aserţiuni, la întrebarea câte maşini ecologice şi-au cumpărat românii impulsionaţi de taxa de timbru de mediu, Rovana Plumb nu a reşit să-şi susţină spusele, zicând că va avea o "situaţie" abia după luna octombrie. "La sfârşitul lunii octombrie se va face o analiză a efectelor implementării timbrului de mediu şi vom şti cu exactitate", a amânat Plumb răspunsul.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.