URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 11 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
20 Iulie 2012, 18:16

A început montarea "scheletului" podului din Dragoş Vodă (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Firma Construcţii Bihor a început vineri la prânz operaţiunea de lansare a tablierului care va susţine calea de rulare a podului Macio, din zona Dragoş Vodă. Lansarea structurii metalice a început în jurul orei 14, pornind din strada Făcliei de pe malul drept al Crişului Repede, şi durează circa 10 ore. Pentru ca operaţiunea să decurgă fără probleme tablierul a fost în prealabil sudat pe mal şi montat pe şine.

Structura este împinsă peste râu cu ajutorul unei prese hidraulice, orientarea sa fiind făcută cu ajutorul unei grinzi de ghidaj. Aparent complexă, întreaga operaţiune implică numai cinci operatori care asistă înaintarea tablierulului peste buza malului în paşi succesivi de 30 de centimetri.

"Până la sfârşitul zilei va fi montată pe pile (picioarele podului - n.n.) circa 60% din structura metalică a podului. În următoarele trei săptămâni se va suda şi va fi montată şi cealaltă parte a podului", a declarat Ştefan Roşca, inginer şef în cadrul Construcţii Bihor.

Roşca a mai spus că este prima dată când în Oradea se foloseşte o astfel de tehnologie pentru construirea unui pod. "Montarea podului pe malul râului şi apoi "împingerea" lui peste râu are avantajul că lucrările nu încurcă circulaţia pe ambele maluri. Traficul va fi afectat abia în partea de final a investiţiei, când se va trece la construirea rampelor de acces de la capetele podului", a spus Roşca.

Potrivit unui comunicat al Primăriei, în paralel cu montarea tablierului, muncitorii vor începe din 23 iulie amenajarea sensului giratoriu din strada Dragoş Vodă, proiectat cu o rază de 10 metri, după care se va trece la faza finală a lucrărilor.

"Pe lângă podul efectiv, vor fi realizate: două rampe de acces în lungime totală de 163 metrim cu lăţimea carosabilului de 7 metri, două trotuare cu lăţimea de 2 metri şi reţea de canalizare pluvială în lungime de 200 metri liniari. Totodată, vom realiza iluminatul public şi pasajele pietonale care vor trece pe sub pod", a precizat viceprimarul Mircea Mălan, prezent la lansarea tablierului podului.

Ultimele lucrări se vor desfăşura concomitent, pentru a scurta pe cât posibil termenul de predare. "Montarea reţelelor de utilităţi şi construirea rampelor la pod se vor derula simultan, pentru ca podul să poată fi terminat în toamnă. Sperăm ca pe 30 septembrie să putem tăia panglica inagurală, oferind orădenitor o nouă cale de acces în oraş care să ducă la fluidizarea traficului", a declarat Mircea Ghitea, directorul tehnic al Primăriei.

El a precizat că podul a fost proiectat astfel încât, la nevoie, să poată suporta inclusiv trafic greu, deşi Primăria va interzice accesul camioanelor pe acesta.

Construcţia podului a costat 1,8 milioane de euro. Investiţia a fost suportată de firma Macio, care va preda construcţia Primăriei în schimbul unor terenuri de la capătul podului dinspre strada Făcliei. Lucrările suplimentare, care implică giraţia din strada Dragoş Vodă, reţelele de utilităţi şi rampele la pod, sunt suportate de municipalitate. Lucrările suportate de la bugetul local costă circa 2 milioane de lei, acestea fiind adjudecate prin licitaţie de asocierea dintre firmele Construcţii Bihor şi Drumuri Orăşeneşti.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Bula, proiectant sef.Bine platit.
Multumim din suflet celor care au aprobat (proiectat) o strada atat de larga si dreapta precum str.Facliei (si nu numai). De asemenea politiei care lasa locatarii sa-si parcheze autoturismele in strada cea larga. E o placere sa te plimbi pe jos(chiar si pe unde nu exista trotuar) sau cu autoturismul pe aceste strazi si de fiecare data cand o fac, ma mir ca am scapat cu viata.Multumim,multumim,multumim.
Postat 21 Iulie 2012, 19:03 de Locuitor in zona
@unu
Ce sa-ti mai explice carp.... oricum tu ai parerea ta ! Totusi, daca stai in Oradea de minim un an, doi, du-te pe nojoridului si incearca sa intri pe cantemir prin sensul giratoriu. Adu-ti apoi aminte cum era cand intersectia era semaforizata ! Compara datele/experientele cu ce-ti spune parerea ta... si nu mai ai nevoie de carp !
Postat 21 Iulie 2012, 16:24 de cihean
da zi
carp3, explica, chiar te rog. parerea mea e ca sensurile giratorii sunt mai bune decat semafoarele. chiar si cu axa verde si centru de management a traficului si tot nu a functionat sistemul la fel de bine ca si cu giratii. ce este mai bun decat astea, sunt pasajele pe nivele, insa compara tu pretul ca sa torni 20mp asfalt in cerc or de cati bani ai nevoie sa faci un pod si 4 rampe de acces tip trifoi.. giratia e o alternativa ieftina pt tarile in curs de dezvoltare, incet, cand o sa ajunga oradea cat bucurestiul si o sa avem bani la buget o sa le mai transforme in cate un pasaj unde permite si spatiul..(vezi situatia de pe centura unde chiar se fac 2 pasaje), peste noapte nu se poate, oricat de optimisti am fi.
Postat 21 Iulie 2012, 14:56 de unu
mmm
...fratilor, CARP III...NU VEDETI CA UNGURII ISI PREGATES INTRAREA IN TRANSILVANIA? NOI, PE CAND IN SCHENGEN? EVER?ZIC SI IO....
Postat 21 Iulie 2012, 09:55 de marcell
E super bun
Sensul giratoriu care a apărut şi în Oradea de ceva vreme este după un program maghiar ce a fost proiectat în mod elaborat în perioada 1985-1987 de Centrul de Proiectări Pentru Drumuri din Ungaria. Petru Filip a fost cel care a preluat primul în Oradea un asemenea proiect care a fost adus de Sony Kiss şi Rozalia Biro pe bani destui ca sa reziste şi azi conceptul.
Postat 20 Iulie 2012, 23:01 de Poly
Am obosit de atâta întors
Vă rog mult bihoreilor să faceţi ceva cu sensurile astea giratorii, sau cu ideea în sine. Numai în vestul României se fac aşa de multe. E contraproductiv să ai giratorii pe două benzi. O ştie orice rutierist şcolat cu adevărat. Se vrea intrarea în Guiness Book pentru numărul de giratorii în Europa sau chiar în lume. Au înnebunit toţi proiectanţii sau beneficiarul e chiar tembel !?! Opriţi sistemul, sau o să ne trezim în curând cu noile norme comunitare de circulaţie pietonală şi auto, aşa încât bugetul oraşului pe 10 ani o să se ducă pe refacerea tuturor giratoriilor şi readucerea circulaţiei la mecanismele britanice de gândire din anii '50. Mergeţi la Londra şi o să înşelegeţi ce vreau să spun ... că nu mă lăsaţi, ca număr de cuvinte pe forum, să vă explic.
Postat 20 Iulie 2012, 22:54 de Carp III
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON