Prefectura a organizat miercuri conferinţa de închidere a proiectului "Dezvoltarea capacităţii administrative a instituţiilor din judeţul Bihor", cel de-al doilea proiect cu finanţare europeană încheiat de instituţie.
Proiectul, în valoare de 499.375 lei, fără TVA, a durat 18 luni şi a fost finanţat în proporţie de 85% din fonduri europene, diferenţa fiind asigurată de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
"Grupul ţintă vizat în mod direct a fost constituit din Instituţia Prefectului şi patru servicii publice deconcentrate, Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP), Casa de Pensii, Inspectoratul de Muncă şi Agenţia Judeţeană de Ocupare şi Formare Profesională (AJOFM), precum şi personalul acestora, reprezentând în total 20 de persoane", a declarat managerul de proiect, Emil Berdie.
În cadrul proiectului a fost făcută diagrama instituţională a celor patru deconcentrate, au fost selectate persoanele participante la cele trei cursuri de instruire organizate şi a fost realizat Manualul Managerului din administraţia publică din România. Manualul de bune practici a fost tipărit în 200 de exemplare şi va distribuit conducătorilor de instituţii publice interesaţi.
Manualul obţinut în urma proiectului a nominalizat ca exemplu de bune practici fiecare dintre instituţiile înscrise în proiect. Spre exemplu, DGFP a fost nominalizată pentru activitatea de primire a contribuabililor. Pentru mai buna orientare a acestora în clădire, conducerea instituţiei a introdus un cod de culori cum ar fi roşu pentru inspecţie fiscală, portocaliu pentru trezorerie, verde pentru activitatea de asistenţă a contribuabililor şi altele, iar fiecare birou din sediu a fost marcat cu codul de culoare stabilit.
La rândul său, AJOFM a fost lăudată pentru Centrul de informare, consiliere şi asistenţă la locul de muncă al persoanelor cu dizabilităţi. De la înfiinţarea acestuia în 2006 şi până la sfârşitul anului 2012 în cadrul centrului au beneficiat de servicii gratuite de informare şi consiliere 676 de persoane. Dintre acestea, 313 persoane au şi reuşit ulterior să se încadreze în muncă.
Casa de Pensii a fost dată ca exemplu pozitiv pentru programul informatic propriu de gestionare a petiţiilor, cererilor de recalculare sau dosarelor depuse, pe etape de lucru, de la înregistrare până la finalizare, conceput de informaticienii instituţiei, iar ITM pentru formularul "Sesizare" postat pe portalul instituţiei cu ajutorul căruia orice cetăţean poate face sesizări cu privire la nerespectarea de către angajatori a legislaţiei muncii.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.