În debutul întâlnirii, Lazarovici a prezentat datele pe care specialiştii s-au bazat pentru realizarea studiului, mai precis raportările lunare ale Aeroportului, timp de un an întreg, vizavi de curse, numărul de aeronave, tipul lor ori direcţia de aterizare şi de decolare. Toate acestea au fost folosite pentru stabilirea nivelului mediu de decibeli, întrucât legea prevede că gălăgia se calculează în medie pentru un an întreg.
"Sigur că zgomotul produs de o aeronavă cu toţii îl auzim este unul specific. Dar durează trei minute, iar ca medie pe un an întreg este sub valoarea limită stabilită de lege", a explicat Lazarovici. Mai precis, în Oradea ajunge de la avioane un zgomot de 40 de decibeli, în timp ce limita admisă este de 70 de decibeli pe timp de zi, respectiv 80 pe timp de noapte.
Cum pista de aterizare şi decolare va fi modernizată, astfel că va creşte traficul aerian şi vor ajunge la Oradea şi aeronave de dimensiuni mai mari, firma Enviro Consult a făcut şi o simulare a zgomotului pe care îl va produce aeroportul gata modernizat. Însă, dat fiind că în apropierea aeroportului nu există zone rezidenţiale, tot nu vor fi persoane afectate de poluarea fonică.
"Din punct de vedere al zgomotului, Aeroportul Oradea poate să se dezvolte mult mai mult, căci nu va afecta locuitorii din jur. Ar putea să aterizeze şi să decoleze zilnic 8 aeronave mari şi nu s-ar depăşi nivelul de zgomot admis", a precizat Lazarovici.
În aceste condiţii, aeroportul orădean nu are nevoie de măsuri care să reducă poluarea fonică. Conform legii, instituţia va trebui să refacă studiile fonice în 2018.
La aceeaşi dezbatere, directorul operaţional al aeroportului, Marian Ghitea, a precizat că se aşteaptă ca licitaţia pentru modernizarea pistei să fie publicată în următoarele săptămâni. Astfel, lucrările ar putea demara în primăvara anului viitor. Acestea vizează extinderea pistei de decolare-aterizare de la 1.800 la 2.100 metri, astfel încât să permită operarea aeronavelor de tip Boeing 737 cu până la 180 de pasageri, modernizarea sistemului de balizaj luminos, a sistemului de alimentare cu electricitate şi a sistemului de iluminat pentru platforma de îmbarcare-debarcare, extinderea platformei şi construirea unui depozit de combustibil astfel încât să fie posibilă alimentarea curselor mai lungi de 1.000 km.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.