Scandalul privind sistarea de către Electrocentrale a serviciilor de apă caldă şi încălzire către asociaţiile de proprietari din Ioşia care nu au încheiat contract cu CET a ajuns până la Bucureşti.
O echipă de control formată din angajaţi ai Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC), instituţie condusă de orădeanul Mircea Matei, a descins miercuri la Electrocentrale pentru a verifica legalitatea măsurilor luate de conducerea CET. "Ieri, echipa de control a fost la Secţia de Termoficare şi s-a întâlnit cu conducerile asociaţiilor de proprietari din Ioşia, iar astăzi au venit în centrală", a declarat pentru BIHOREANUL Dragoş Gligor, directorul Electrocentrale.
Debranşări cu preaviz
Conform declaraţiei directorului, angajaţii ANRSC verifică legalitatea modului în care CET a făcut sistarea serviciilor către asociaţiile din Ioşia care au refuzat să încheie contracte cu societatea de termoficare. "Reprezentanţii ANRSC veniţi în control au spus că înţeleg bunătatea noastră, că am furnizat apă caldă şi încălzire asociaţiilor din Ioşia după data de 1 decembrie deşi nu au încheiat contracte cu noi, dar că înainte de sistarea serviciilor trebuia să le dăm un preaviz de 5 zile, conform legii", a declarat Gligor.
Directorul CET a precizat că Electrocentrale a somat în repetate rânduri asociaţiile de proprietari să vină să îşi încheie contracte de prestări servicii. "Nu se pune problema că nu le-am dat preaviz. Am avut două întâlniri în care am somat asociaţiile să vină la semnarea contractelor pentru că altfel vom fi nevoiţi să oprim apa caldă şi încălzirea, iar pe data de 15 decembrie am dat un comunicat de presă în care chiar am fixat ca termen limită data de 21 decembrie", a spus Dragoş Gligor.
Control la "comandă"
Directorul CET bănuieşte că de fapt controlul făcut de ANRSC vine în urma unei reclamaţii primite din partea unor asociaţii care nu doresc să încheie contracte cu CET, dar spune că aceasta nu este o soluţie pentru detensionarea conflicului între cele două părţi. "Noi am preluat punctele termice din Ioşia începând din luna decembrie şi nu putem furniza servicii fără să avem încheiat un contract. Adică putem, dar riscăm ca la prima factură să ne trezim cu refuz de plată şi să nu ne recuperăm banii", a spus el.
Electrocentrale a preluat începând cu 1 decembrie de la Transgex, în baza unei hotărâri de Consiliu Local, cele trei puncte termice din Ioşia care deservesc 46 de asociaţii de proprietari. Acest lucru a strânit nemulţumirea membrilor asociaţiilor vizate. Locuitorii se încălzeau până atunci pe bază de apă geotermală la un preţ de 103 lei pe gigacalorie şi urmau să plătească în prima iarnă după trecerea la CET 193 lei pe gigacalorie, iar din primăvară 235 lei ca toţi ceilalţi orădeni.
Revoltaţi de dublarea costului la încălzire, orădenii din Ioşia au refuzat să încheie contracte de prestări servicii cu Electrocentrale. În ciuda somaţiilor repetate în ajun de Crăciun, 12 din cele 46 de asociaţii nu aveau încă încheiate contracte cu CET, fapt pentru care societatea de termoficare a sistat apa caldă la trei dintre ele, care erau cele mai mari.
În urma sistării serviciilor numărul asociaţiilor de proprietari care nu şi-au încheiat contracte a scăzut la două, iar acestea riscă să rămână fără căldură de Anul Nou.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.