Direcţia Agricolă a anunţat, miercuri, că la nivel local urmează să se creeze, în virtutea acestui plan, echipe mixte de control. Producătorii şi comercianţi ar trebui să se „blindeze" cu documente, evitând astfel sancţiuni contravenţionale sau pe cele complementare, ce pot merge până la confiscarea mijloacelor de transport sau a produselor care nu vor fi însoţite de documente fiscale.
Specialiştii reamintesc că, potrivit normelor legale, cerealele destinate consumului uman sau animalier se depozitează numai în spaţii ce deţin autorizaţie de depozitare, indiferent dacă deţinătorul este persoană fizică sau societate comercială. Totodată, sunt obligatorii contractele de vânzare-cumpărare, contractele de prestări servicii şi contractele de custodie între furnizori şi beneficiari. Echipele mixte vor verifica, de asemenea, existenţa actelor de transport a cerealelor, avizele de însoţire, borderourile de achiziţie cu regim special, bonurile de transport, facturile fiscale sau certificatele de producător, de la punctul de recoltare până la depozitele de cereale.
„Se va pune un accent deosebit pe modul de înregistrare a cerealelor la intrarea în spaţiile de depozitare, unde e obligatore şi evidenţa electronică. Doresc să avertizez că se vor efectua verificări încrucişate la producătorii individuali şi la primării privind realitatea datelor înscrise în borderourile de achiziţie a cerealelor. Societăţile comerciale vor fi verificate până la producător, importator, achizitor intracomunitar pentru a se stabili dacă aceştia şi-au înregistrat în evidenţele financiar-contabile producţia agricolă, livrările şi achiziţiile efectuate", a atenţionat Nicolae Hodişan, directorul DADR Bihor.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.