URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 02 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Ce destin frământat a avut terenul de lângă Aquapark. Când acolo s-a lansat proiectul Mecena, pastorul Tokes Laszlo a făcut scandal pentru că banii ungurimii au fost deturnați cu sprijin politic din Ungaria. Cum necum pe vremea mandatului lui Ilie Bolojan terenul a fost vândut cu 900.000 de euro magnatului Alexandru Mudura junior, care s-a angajat să facă acolo un hotel ba chiar și un centru de afaceri.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, o companie românească a anunțat, la Oradea, că își amână lansarea zborurilor dinspre și către București, vestită inițial, acum o lună, pentru toamna acestui an, așa încât ele vor începe nu pe 15 septembrie, ci pe 1 martie. Un fost controlor de trafic aerian pe aeroportul de aici vestea pe Facebook, nu fără satisfacție, că „Gata cu AnimaWings la Oradea! I-ați crezut? Campania s-a terminat!”...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Săptămâna trecută am arătat că, pentru a se justifica în fața electoratului că au închis păcănelele la sate, guvernanții noștri au călcat efectiv legea în picioare și au revocat autorizațiile valabile ale unor comercianți, aspect care va conduce într-un viitor nu foarte îndepărtat la plata de compensații serioase către acești comercianți.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul este o boală cu o evoluție lentă și silențioasă, dar hiperglicemia cronică determină o serie de probleme de sănătate, uneori foarte grave. Supravegherea medicală continuă este foarte importantă, descoperindu-se factorii de risc și cei agravanți precum și bolile asociate (hipertensiunea arterială, bolile cardiovasculare, obezitatea), toate acestea cu scopul instituirii unui tratament adecvat.
13 August 2012, 14:55

Aleşii orădenilor au aprobat contribuţia locală la realizarea pasajelor peste centură în Calea Aradului şi lângă Metro

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cu unanimitate de voturi, consilierii locali din Oradea, inclusiv reprezentanţii PDL, au aprobat în şedinţa extraordinară de luni actualizarea documentaţiei tehnico-economice şi aportul de la bugetul local pentru realizarea proiectului "Amenajare intersecţie prin pasaj denivelat între drumul de centură al municipiului Oradea şi drumul naţional DN 76 - relaţia Deva", precum şi pentru a unui pasaj similar între centură şi drumul naţional DN 79 - relaţia Arad.

Potrivit explicaţiilor date de primarul Ilie Bolojan într-o conferinţă de presă anterioară reuniunii Consiliului Local, pentru cele două proiecte "s-a primit acceptul de finanţare cu fonduri europene", prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, axa prioritară 1 - sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor, domeniul de intervenţie Planuri integrate de dezvoltare urbană - poli de dezvoltare urbană.

Costul pasajului din capătul cartierului Nufărul peste centură este evaluat la 5,3 milioane euro (cu tot cu TVA), iar al celui din capătul spre Arad la 5,4 milioane euro (tot cu TVA inclus). La ambele obiective, contribuţia financiară din partea bugetului local va fi de 2%, adică puţin peste 100.000 de euro pentru fiecare.

"Pe 15 august vom depune cererea la Agenţia de Dezvoltare Nord-Vest, care va verifica documentaţia, şi sperăm ca în toamnă să putem lansa licitaţia şi să semnăm contractul de execuţie, iar din primăvară să începem lucrările", a spus primarul.

Potrivit prezentării sale, pasajele supraterane vor avea patru benzi şi lungimi de circa 600 metri, iar finalizarea lucrărilor este prevăzută într-un termen de doi ani de la începerea lor, urmând ca apoi să contribuie la decongestionarea traficului rutier din interiorul oraşului.

Aquaparc mai eficient

Tot în reuniunea de luni, şi tot în unanimitate, Consiliul Local a aprobat modificarea proiectului tehnic al proiectului "Dezvoltarea turismului de agrement prin crearea Complexului Wellness Termal Nymphaea Oradea", adică al viitorului Aquaparc ce va fi construit cu fonduri europene pe amplasamentul actualului Ştrand Municipal.

Municipalitatea a cerut revizuirea proiectului chiar înaintea organizării licitaţiei pentru construirea acestuia deoarece documentaţia iniţială a fost făcută de mântuială de către firma Arcadia Engineering din Bucureşti. Oficial, revizuirea va fi făcută ca urmare a faptului că proiectul aquapark-ului a fost gândit în 2009, iar soluţiile tehnice identificate în urmă cu trei ani nu mai corespund cerinţelor actuale.

Modificările aduse proiectului vizează eficientizarea amplasării utilajelor ce deservesc piscinele pentru scurtarea traseelor şi asigurarea posibilităţii intervenţiilor ulterioare pentru mentenanţă, eficientizarea consumului de energie necesar funcţionării obiectivului prin implementarea unor tehnologii noi pentru piscine, iluminat şi bucătărie, reamplasarea funcţiunilor astfel încât să fie create fluxuri de circulaţie mai economice şi fluente, precum şi reorganizarea zonei de acces pentru asigurarea unui număr mai mare de locuri de parcare.

Citiţi mai multe despre subiect în articolul: "Aquapark-ul se amână! Adjudecat pe bani puţini de o firmă din Bucureşti, proiectul e de mântuială"

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
pendelisti invidiosi
Daca pentru 2% din suma restul fiind platit de UE putem convinge 10% mai multi din soferii in tranzit sa foloseasca centura io zic ca este o afacere f.buna.Doar hotomanilor care au avut un buget dublu inainte de criza nu le convine.(dar cine i mai baga in seama (voteaza in toamna))
Postat 16 August 2012, 06:24 de pdlist(ciordelist)
Pasaje subterane
Dupa cum probabil ai vazut la televizor pasajele subterane sunt foarte susceptibile la inundatie. Impactul vizual este mai mic dar pe termen lung costurile asociate exploatarii sunt semnificativ mai mari.
Postat 15 August 2012, 07:37 de Florin
Gibonul cu profitul, noi cu platitul !
Aia 600.000(!!!) de euro ar trebui sa-i puna gibonul si ceilalti tampiti care au aprobat ,,invartelile'' alea care sugruma circulatia ! Cine a facut ,,studiile'' acum cativa ani a luat niste bani moca, bani dati din taxele si impozitele cu care ne rupe gibonul si ,,alesii''. Sa vedeti ce taxe si impozite, + GCa, ne asteapta !
Postat 13 August 2012, 19:08 de ionel
Pasaj
Langa Metro e DN1, relatia spre Cluj,nu DN76 spre Deva.Dar probabil se doreste reclama mascata la "Metro"!
Postat 13 August 2012, 17:56 de Pasaj
Dar podul din Iosia?
UNANIMITATE! Ce frumos suna... dar la banii dati de Primarie 300.000 euro de caciula nu suna rau. Totusi nu era mai bun un pasaj subteran decat pasarela ... mai trebuie si rampele de acces pe directiile perpendiculare... cat despre "descongestionarea traficului rutier din INTERIORUL orasului" va rog sa nu ma prostiti.... Poate mergea in turbogiratie... P.S. Selina face lucrarea?
Postat 13 August 2012, 15:03 de Adi Oradeanul
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6263 RON
  • 1 EUR = 4.977 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON