URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 03 MARTIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Vești bune pentru pietoni. După începerea lucrărilor la pasajele de la Crișul și de la Gară, tramvaiele vor fi oprite pe acel traseu cel puțin șase luni. Iar asta e o perioadă scurtă, pentru că deja șantieriștii știu că trebuie să lucreze sub trafic, așa cum s-a întâmplat la Pasajul Decebal - Tudor Vladimirescu...
Zic şi eu
Adrian Cris
Pe zi ce trece, întunericul și răul planează asupra destinelor noastre. Ni le fac mai nesigure decât ar putea fi dacă nu am alunga din ele rațiunea, cu un „Marș!” masiv și ucigător. Partidele așa-zis „suveraniste” - AUR, SOS și POT - au votat împotriva înseși suveranității României, interzicând Armatei să apere patria, să nu se atingă de dronele rusești ce se „rătăcesc” tot mai des la noi.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce vă așteptați să facă Ilie Bolojan în funcția de președinte interimar al României?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 18 februarie 2025, Curtea Constituțională a admis, cu majoritate de voturi, o excepție de neconstituționalitate vizând un text din Codul de procedură penală ce reglementează motivele pentru recursul în casație în fața Înaltei Curți de Casație și Justiție.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
26 Septembrie 2013, 09:58

Senatorul Florian Bodog vrea ca statul să sprijine cooperativele şcolare

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Senator şi decan al Facultăţii de Medicină din Oradea, Florian Bodog a depus, săptămâna aceasta, la Parlament un proiect de lege pentru organizarea organizaţiilor cooperatiste şcolare, care pot fi structurate ca asociaţii care să desfăşoare activităţi în scopul întrajutorării membrilor acestora.

"Iniţiativa mea porneşte de la câteva probleme serioase ale societăţii noastre. La ora actuală, foarte multe persoane cu vârste între 15 şi 24 de ani abandonează instituţiile de învăţământ şi formare fără a fi obţinut o calificare, iar şomajul în rândul tinerilor atinge cote alarmante. În acest context, stabilirea unor legături timpurii între educaţie şi piaţa forţei de muncă este esenţială pentru familiarizarea tinerilor cu mediul de muncă. O importanţă deosebită pot avea locurile de muncă cu caracter temporar, pe care tinerii pot să le aibă în timpul frecventării cursurilor de învăţământ. Acestea pot reprezenta o experienţă valoroasă, care să le permită dobândirea de competenţe şi le facilitează o mai bună inserţie pe piaţa muncii. Mai mult, tinerii pot să dezvolte valori precum înţelegerea reciprocă, dialogul şi solidaritatea, iar recunoaşterea competenţelor dobândite contribuie la facilitarea tranziţiei de la educaţie la ocuparea unui loc de muncă", arată senatorul Florian Bodog în expunerea sa de motive.

Obiectivele cooperaţiilor şcolare vor fi crearea unor oportunităţi pentru ocuparea locurilor de muncă de către tineri şi îmbunătăţirea inserţiei sociale a acestora.

Conform proiectului de lege, înfiinţarea societăţilor cooperatiste şcolare se va face în condiţiile Legii 5/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, de către unităţi de învăţământ preuniversitar sau universitar, de către elevi, studenţi sau părinţi ai acestora, iar cooperaţiile şcolare ar urma să fie tratate ca agenţi de muncă temporară, scutiţi de constituirea garanţiei financiare prevăzută acum de lege.

Cooperaţiile şcolare ar urma să aibă, dacă proiectul va fi adoptat, de multe alte facitiăţi: elevii şi studenţii vor putea încheia contracte de muncă pe perioadă determinată, organizaţiile vor fi scutite de la plata contribuţiilor de asigurări sociale, perioada de muncă a elevilor şi studenţilor va fi luată în calcul pentru stabilirea vechimii în muncă şi a pensiilor, şi - în fine - cooperaţiile vor fi scutite de plata impozitului pe profit până la nivelul a 10.000 de euro pe an.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
scoala11
felicitari penteu initiativa!domnule senator suntem de acord cu acest proiect partial dar de ce nimeni nu se intreaba oare elevii pana cand ajung sa invete in aceste cooperative scolare in ce scoli jalnice isi duc viata?de exemplu SCOALA GIMNAZIALA NR 11(care face parte din colegiul dumneavoastra) ,unde in campania electorala ne-ati invitata in sala de sport si unde ne-am dus cu placere sa va cunoastem crezand ca ne veti ajuta sa transformam aceasta cladire ingrozitoare cu garduri rupte,wc-uri urat mirositoare,coridoare neluminate,sali de clase ne zugravite de peste15 ani,porti de intrare inchise,sistem de paza platit de noi parintii,etc.nu vrem sa credem ca vi-am acordat votul degeaba!?cu siguranta ati auzit de situatia groaznica a scolii 11!nu putem sa credem ca nimeni nu ia masuri.stim ca stiti dar ca sa confirmam cele spuse va rugam sa cititi comentariile noastre de la articolele de mai jo NEGREAN INDEAMNA PROFESORII SI ELEVII LA PROFESOLIALISM sietc iar celalalt articol 38% DINTRE UNITATILE PRESCOLARE NU AU AUTORIZATIE DE FUNCTIONARE.va rugam sa va auto sesizati si sa se implice cineva si in rezolvarea problemelor de la scoala.pe directoare nu ne putem baza!dorim schimbare!
Postat 28 Septembrie 2013, 15:23 de parinti si profesori
Tov. Nicolae Ceauşescu: Unde ne este şcoala de calitate de altădată?
I. ”La ora actuală, foarte multe persoane cu vârste între 15 şi 24 de ani abandonează instituţiile de învăţământ şi formare fără a fi obţinut o calificare, iar şomajul în rândul tinerilor atinge cote alarmante.” 1. Oare de ce atâta abandon şcolar dle Bodog? O cauză principală: sărăcia în care se zbat numeroase familii de români, ”boală” greu de tratat de bravii noştrii politicieni multibugetaţi, oficial şi nu numai şi care nu ştiu cum este să trăieşti cu un salariu minim pe economie; II. ”În acest context, stabilirea unor legături timpurii între educaţie şi piaţa forţei de muncă este esenţială pentru familiarizarea tinerilor cu mediul de muncă.” - dl. Bodog: 1. îşi mai aduce aminte cum a stabilit o legătură timpurie cu piaţa forţei de muncă, ca elev la liceul sanitar? 2. ar trebui să ştie că un sistem educaţional performant asigură ore de laborator făcute în laboratoare dotate conform, respectiv o practică şcolară de calitate (în: ateliere-şcoală, staţii pilot-proprii, unităţi economice/instituţii de stat ş.a.). Astfel se asigură o legătură timpurie şi eficientă între educaţie şi piaţa forţei de muncă, dar, mai ales, absolvenţi bine pregătiţi profesional, care se pot angaja uşor, încă de la terminarea şcolii, fără tot felul de intermediari (tip cooperativă ş.a.) care să pape, nejustificat, nu puţini bani bugetaţi. III. ”Obiectivele cooperaţiilor şcolare vor fi crearea unor oportunităţi pentru ocuparea locurilor de muncă de către tineri şi îmbunătăţirea inserţiei sociale a acestora.”. 1. Dle Bodog: Oare activitatea cooperativelor şcolare propuse, nu se suprapune peste activitatea AJOFM-urilor? IV. Proiectul şcolii profesionale ”Eurobusiness” este un fel de copy-paste a şcolilor profesionale şi liceelor industriale arondate unor unităţi economice din ”Epoca de aur”. Acest model ar trebui preluat, reactualizat şi generalizat la nivel de MEN, chiar şi la nivel de învăţământ superior de stat, dlor politicieni aflaţi la ”butoane”. Inclusiv, chiar şi parţial, partea de repartizare a absolvenţilor, respectiv a absolvenţilor merituoşi în cazul învăţământului superior; V. ”O importanţă deosebită pot avea locurile de muncă cu caracter temporar, pe care tinerii pot să le aibă în timpul frecventării cursurilor de învăţământ. Acestea pot reprezenta o experienţă valoroasă, care să le permită dobândirea de competenţe şi le facilitează o mai bună inserţie pe piaţa muncii.” 1. O educaţie de calitate asigură o experienţă valoroasă, care permite dobândirea de competenţe şi facilitează o mai bună inserţie pe piaţa muncii. Aceasta presupune şi dascăli dedicaţi, competenţi (bine pregătiţi profesional ş.a.), oneşti şi buni cetăţeni români. 2. Reducerea timpului alocat pregătirii şcolare şi substituirea cu alte activităţi = un absolvent mai slab calificat. Asta se doreşte? 3. Un învăţământ la seral/f.f. este la fel de eficient cu unul la zi? Punct. VI. Pentru politicienii şi parlamentarii USL, cadre didactice - Un model de analizat şi urmat: Sistemul educaţional din Finlanda. 1. ”În Finlanda este mai ușor să devii medic sau avocat decât profesor.” [”Cum funcționează cel mai performant sistem de învățământ din lume” - Sanda Bordei]. Şi acest criteriu indică valoarea unui sistem educational, care trebuie (re)implementat şi în România.
Postat 28 Septembrie 2013, 00:51 de stefan
PARVENITUL
DINU PATURICA .al politicii bihorene.
Postat 27 Septembrie 2013, 22:42 de ZAC
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7844 RON
  • 1 EUR = 4.9765 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON