O profesoară din Oradea a fost reprezentanta României la la ediţia de anul acesta a programului Honeywell Educators@Space Academy, desfăşurat chiar la centrul spaţial din Huntsville, unde profesori din întreaga lume au învăţat, de la specialişti ai NASA, noi metode interactive de predare.
Potrivit unui comunicat transmis luni de agenţia de PR McCann, trainingul este menit să crească interesul studenţilor faţă de ştiinţă şi matematică şi a presupus inclusiv simulări de misiuni în spaţiu. Anul acesta, tabăra s-a desfăşurat în perioada 14-27 iunie, iar la ea au participat 210 profesori din 27 de ţări şi 42 de state americane. România a fost reprezentată de Anna-Monika Muscaş, profesoară de informatică la Colegiul Tehnic "Traian Vuia" din Oradea, după o selecţie strictă.
Selecţie la sânge
Pentru a participa la programul HE@SA, candidaţii trebuie să parcurgă un proces detaliat de selecţie, doar profesorii cu cele mai bune calificări fiind luaţi în calcul. Odată selectaţi, aceştia primesc burse complete, care includ transportul, sesiunile de pregătire, mesele şi cazarea pentru întreaga durată a programului, sponsorizate de Honeywell şi de angajaţii săi.
Tabăra de la Centrul Spaţial din Huntsville a constat în cinci zile de training-uri intensiv, 45 de ore de cursuri şi laboratoare practice, în urma cărora profesorii au câştigat noi abilităţi de predare în domeniul ştiinţei, tehnologiei, ingineriei şi matematicii şi au învăţat cum să abordeze subiectele tehnice într-un mod distractiv şi care să-i inspire pe elevi.
Dascălii au urmat cursuri de dezvoltare profesională, laboratoare practice şi activităţi de teren aliniate la standardele globale pentru învăţământul matematic şi ştiinţific şi au beneficiat de simulări de zbor la standardele cele mai ridicate, de simulări ale unor misiuni spaţiale, instructaje de supravieţuire atât pe pământ, cât şi pe apă, precum şi de programe interactive despre dinamica zborului.
Cu idei pentru elevi
"Experienţa este unică, pentru că ai ocazia să înveţi tehnici noi de abordare a programei şcolare şi de a le trezi elevilor interesul pentru ştiinţă, într-un stil foarte practic", a declarat Anna-Monika Muscaş.
Odată cu începerea noului an şcolar, profesoara intenţionează să includă în programa şcolară un curs opţional pentru elevii din clasele IX - XII, în care să îmbine disciplinele ştiinţifice (fizică şi chimie) cu informatica.
"Copiii vor avea ocazia să lucreze în echipă, să dezvolte un proiect pe care apoi să-l şi ducă la bun sfârşit, ne gândeam sâ începem cu construcţia unei navete spaţiale. În fiecare clasă sunt elevi dornici de cunoaştere, care se implică şi sunt dispuşi să se ajute unii pe alţii. Un astfel de curs opţional îi va ajuta să-şi dezvolte nu numai abilităţile tehnice şi ştiinţifice, dar şi capacităţile de inter-relaţionare", completează Anna-Monika Muscaş.
Lider în producţia şi dezvoltarea de tehnologii în domenii diverse, compania Honeywell se concentrează pe importanţa educaţiei ştiinţifice şi pe impactul acesteia asupra economiei globale. Conform datelor oferite de Departamentul American al Muncii, 15 dintre cele 20 de ocupaţii cu cea mai mare răspândire necesită pregătire matematică şi ştiinţifică intensivă. "Înainte să încercăm să îi inspirăm pe elevi, trebuie să fim o sursă de inspiraţie pentru profesori", a spus Tom Buckmaster, preşedinte al Honeywell Hometown Solutions.
Conform comunicatului, "România a avut cea mai ridicată rată de succes în procesul european de selecţie, 45 de profesori români fiind aleşi să participe la programul Honeywell Educators în cei nouă ani de la înfiinţarea programului".
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.