URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 01 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Ce destin frământat a avut terenul de lângă Aquapark. Când acolo s-a lansat proiectul Mecena, pastorul Tokes Laszlo a făcut scandal pentru că banii ungurimii au fost deturnați cu sprijin politic din Ungaria. Cum necum pe vremea mandatului lui Ilie Bolojan terenul a fost vândut cu 900.000 de euro magnatului Alexandru Mudura junior, care s-a angajat să facă acolo un hotel ba chiar și un centru de afaceri.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, o companie românească a anunțat, la Oradea, că își amână lansarea zborurilor dinspre și către București, vestită inițial, acum o lună, pentru toamna acestui an, așa încât ele vor începe nu pe 15 septembrie, ci pe 1 martie. Un fost controlor de trafic aerian pe aeroportul de aici vestea pe Facebook, nu fără satisfacție, că „Gata cu AnimaWings la Oradea! I-ați crezut? Campania s-a terminat!”...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Săptămâna trecută am arătat că, pentru a se justifica în fața electoratului că au închis păcănelele la sate, guvernanții noștri au călcat efectiv legea în picioare și au revocat autorizațiile valabile ale unor comercianți, aspect care va conduce într-un viitor nu foarte îndepărtat la plata de compensații serioase către acești comercianți.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul este o boală cu o evoluție lentă și silențioasă, dar hiperglicemia cronică determină o serie de probleme de sănătate, uneori foarte grave. Supravegherea medicală continuă este foarte importantă, descoperindu-se factorii de risc și cei agravanți precum și bolile asociate (hipertensiunea arterială, bolile cardiovasculare, obezitatea), toate acestea cu scopul instituirii unui tratament adecvat.
11 Noiembrie 2011, 13:11

S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută" (FOTO)

S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută" (FOTO) S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută"
S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută" (FOTO) S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută"
S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută" (FOTO) S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută"
S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută" (FOTO) S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută"
S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută" (FOTO) S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută"
S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută" (FOTO) S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută"
S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută" (FOTO) S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută"
S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută" (FOTO) S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută"
S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută" (FOTO) S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută"
S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută" (FOTO) S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută"
S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută" (FOTO) S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută"
S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută" (FOTO) S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută"
S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută" (FOTO) S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută"
S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută" (FOTO) S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută"
S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută" (FOTO) S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută"
S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută" (FOTO) S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută"
S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută" (FOTO) S-au trezit şi ecologiştii: "Promenada pe malul Crişului Repede nu trebuia făcută"
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Preşedintele Centrului Regional pentru Supraveghere Ecologică, Mihai Togor, a acuzat vineri Primăria şi Administraţia Bazinală de Apă Crişuri că au făcut lucrări inutile la amenajarea malului Crişului Repede şi că încalcă avizele date în acest sens.

Togor a făcut referire la lucrările ce se fac acum pe malul Crişului între fostul Centrul de Calcul şi podul Decebal. "Am constatat cu regret că Administraţia Bazinală de Apă Crişuri execută lucrări în dispreţul avizelor pe care le are", a declarat preşedintele, într-o conferinţă de presă. Numai că acuzele sale par defazate, întrucât vin la aproape două luni de când au început lucrările.

Acuze din birou

Potrivit lui Togor, avizul presupunea doar curăţarea albiei de arbori şi arbuşti care prezintă un pericol, ori în zonă s-ar fi tăiat mai mulţi copaci. Câţi şi care, Togor n-a mai putut spune, pentru că, a recunoscut el, nici n-a fost în zonă să vadă ce şi cum. Totuşi, a declarat vehement că nu este de acord cu lucrările.

"Nici nu era în discuţie să se facă în acest an acel tronson", a spus Togor. Ecologistul a acuzat atât tăierile de arbori, cât şi realizarea unei grinzi de beton pentru susţinere, în execuţie acum pe malul Crişului. "E o tâmpenie să excavezi, apoi să pui grindă de susţinere", a spus ecologistul.

Astfel, CRSE a cerut Administraţiei Naţionale Apele Române să suspende avizul dat pentru aceste lucrări şi să ceară refacerea terenului la stadiul iniţial, o sesizare depusă vineri, adică la mai bine de o lună de la demararea lucrărilor pe acest tronson.

Pasivitate pe toată linia

Întrebat de ce reacţionează atât de târziu, Togor a dat din umeri. "Am dat dovadă de pasivitate, la fel ca orădenii", a motivat ecologistul, ca şi cum nu chiar asta ar fi treaba lui: să reacţioneze.

Preşedintele CRSE a mai spus că din acelaşi motiv n-a sesizat autorităţile naţionale nici când s-au realizat lucrările de amenajare a celorlalte două tronsoane, chit că nici cu acestea nu este de acord. "Promenada nu era necesară, pentru că există una sus. Aceste lucrări sunt forţate, dar probabil trebuiau cheltuiţi aceşti bani", a spus Togor, lăsând să se înţeleagă că politicienii au vrut doar să-şi răsplătească partenerii sau prietenii afacerişti.

Încercând să-şi justifice lipsa de reacţie, Togor a mai amintit că fiecare ecologist face parte şi din ONG-uri care au în supraveghere arii protejate din Bihor, acela fiind job-ul lor principal, aşa că nu le mai rămâne prea mult timp pentru a supraveghea verdele Oradiei.

"Noi nu suntem aici opt ore pe zi să ne ocupăm de problemele de mediu ale oraşului. Sunt instituţii care cu asta trebuie să se ocupe. Noi intervenim când sunt probleme majore, cum e malul Crişului, cum sunt parcările ce se asfaltează în oraş, cum sunt tisele din faţa Teatrului. Dar unde e Călin Mocan, şeful Gărzii de Mediu? Instituţiile statului trebuie să-şi facă treaba", a spus Togor.

Pasztor: Orădenii decid

Contactat de BIHOREANUL, directorul ABA Crişuri, Pasztor Sandor, spune că se aştepta la astfel de acuze. "S-au tăiat plopii perpendiculari pe apă şi trei salcii de care nu puteam lucra. În amonte chiar am deviat promenada, pentru a nu tăia nişte copaci", a declarat Pasztor, care a spus că le poate arăta ecologiştilor şi poze cu zona înainte de a începe lucrările, fotografii pe care le-a făcut tocmai pentru a putea răspunde celor care contestă lucrările.

Cât despre grinda de susţinere, şeful ABA spune că ecologistul Togor are informaţii greşite. "Acolo nu s-a excavat, ci doar s-a pus piatră brută. Acum se toarnă o grindă, la fel cum e pe tronsonul de vizavi de Primărie, pentru susţinerea taluzului, că nu vrem să cadă peste orădeni", a spus Pasztor Sandor.

Legat de acuza că promenada nici n-ar fi fost necesară, şeful ABA a spus că acest lucru îl stabilesc orădenii. "E plin de orădeni pe promenada de lângă Gojdu. Orădenii demonstrează ce trebuie făcut şi ce nu. Noi nu facem promenadă pe ambele părţi ale râului, doar pe unul, tocmai pentru a fi mai eco", a completat directorul.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
25 Comentarii
halal cetatean !
@CETATEAN - Ar fi bine sa te imbraci fain frumusel si pleaca incotro vezi cu ochii ! oricum ORADEA nu este orasul tau !
Postat 15 Noiembrie 2011, 23:51 de tobi
mars in lume !
@petre abrudan - de ce nu iti iei catrafusele si te duci in orasele alea europene super civilizate si ne lasi pe noi ,oradeanii adevarati, sa ne bucuram de "salbaticiune" ! PS-Nu uita de pasztorel si bolovan ! nu avem nevoie de ei !
Postat 15 Noiembrie 2011, 23:46 de marcu
Avem alta treaba
Togor e ocupat. Cu politica USL-ista (PSD + PNL), cu afacerile. Evident ca nu avea timp de defrisarile din oras. S-a trezit si el dupa ce au strigat o multime de ziare plus oradeni "neecologisti".
Postat 13 Noiembrie 2011, 21:26 de picsipoc
alt stereotip
,, Nu trageti " in ecologist ! OMUL SI POMUL !
Postat 13 Noiembrie 2011, 00:26 de pixolomini
porcu bihorului
si de ce puuuuuuuuuuula mea n au facut amenajarile la fel ca cele de linga liceul gojdu? acolo nu au taiat nici un copac, iar acum linga podul decebal ridica ziduri de beton, gamias pla n capu lor
Postat 12 Noiembrie 2011, 19:38 de sa
sa vina
Si sa vezi mai frate ecologistii niciodata nu au dreptate...
Postat 12 Noiembrie 2011, 15:17 de turbanu
sa ne aflam in treaba
sa vina ecologistii atunci cu alta propunere,pana la amenajarile pe care le contesta,gojdu, pasarela de la centrul de calcul,in zona respectiva te mancau cainii,acum e o placere sa te plimbi,ce naiba e rau in asta?
Postat 12 Noiembrie 2011, 14:50 de florin
Zel politic nejustificat.
Tardivitatea insotita de lipsa de informare descalifica reactia ecologistului. Tacerea, in anumite momente, este de aur. Togore, nu reactiona sub impuls politic, ci profesional, in caz contrar, te descalifici, din toate punctele de vedere.
Postat 12 Noiembrie 2011, 13:26 de safe
Ecologisti
Germania Austria Romania lasand departe grandomania si alte desconsideratii nu strica un plus de natural la un talveg ca un canal !
Postat 12 Noiembrie 2011, 11:07 de turbanu
Sălbatici sau Orăşeni?
Auzi-ţi, de ce vă tot plângeţi atâta de asfaltări şi amenajarea malurilor, şi de faptul că se betonează şi asfaltează în oraş? Măi, băieţi, dacă vreţi să trăiţi eco, mutaţi-vă în sălbăticie, cum trăia omenirea acu 10.000 de ani şi să vedem dacă reuşiţi să supravieţuiţi! Care-i problema voastră cu Europa, aţi mers 2-3 zile prin Europa şi vai, totul e atât de natural şi frumos...de ce nu v-aţi uitat că-n satele europene nu calcă nimeni pe pământ decât pe cel agricol...toţi au asfalt până-n buza porţii sau a căputului (să-nţeleagă şi unele persoane)! Da, şi peste tot în Europa (mai puţin Germania, Austria şi ţările nordice) sunt parcuri îngrădite şi cu program de vizitare ca să nu se aciueze prin ele persoanele fără adăpost sau tinerii care nu au ce face acasă noaptea să nu distrugă mobilierul stradal (fapt binecunoscut în Oradea). Şi nu vă mai consideraţi europeni sau să vă mai comparaţi cu nemţii sau austriecii, dacă voi tot egoişti aţi rămas. Germania şi Austria sunt singurele ţări care nu au turnicheţi la metrou. Acolo merge pe bun-simţ şi simţ civic. Dacă eu dau un ban la abonament o să văd banul ăla înapoi în condiţiile de transport. Dar cu un oraş şi-o ţară plină de Gică-Contra.
Postat 12 Noiembrie 2011, 09:44 de Petre Abrudan
totushi
Intre doua zone betonate poate sa ramana naturalul frate !
Postat 12 Noiembrie 2011, 09:41 de turbanu
Grija sau fanfaronada ???
Sunt de acord cu ecologistii,dar nu gargaristii. Trezitul asta tardiv si grija fatza de un mal amenajat,asa cum este in toate orasele civilizate din Europa,aduce a dorintza de a face valuri si vanturi. Pe langa aspect mai este un lucru care trebuie luat in considerare. Consolidarea malurilor cursurilor de apa si mai ales in perimetrul oraselor sau "muncipilor". Sau se doreste erodarea acetora in virtutea unor griji care suna a fanfaronada ? As vrea sa-i intreb pe vasnicii ecologisti bihoreni cum de nu i-au atitudine impotriva OTRAVIRII municipiului cu fumul,funinginea si mirosul care aduce a ardere de tot felul de gunoaie,cauciucuri arse sau deseuri chimice ??? In iarna zapada din curte era plina de funigine si numai alba nu era. Asta vara si acum pe langa fumul imprastiat de vant,mirosul de la ... CET este insuportabil de nu mai poti deschide geamul,de parca am fi la Turda sau Copsa mica. Sau toate astea nu conteaza ??? Se face atata tam- tam cu fumatul si pericolul lui pentru titular si cei din jur,dar pentru porcariile emanate de CET nu vad nici o actziune sau atitudine din partea ecologistilor sau Autoritatzilor locale. Si toata aceasta agresiune la sanatate ,pe langa "miresmel
Postat 12 Noiembrie 2011, 01:22 de Mafalda
CREIER MIC, MICUT, MITITEL
@ALT CETATEAN - stimabile, ai un limbaj suburban, generat doar de un creier mic, mic, care nu are capacitatea de a trai intr-un oras european.Iti propun sa te dezbraci si sa te descalti, apoi sa-ti pui doar un sort de frunze in jurul mijlocului si asa sa te plimbi prin orasul salbatic al aspiratiilor dumitale - acesta este cetateanul potrivit cu ambianta citadina pe care o doresti. Plimbare placuta.
Postat 12 Noiembrie 2011, 01:03 de CETATEAN
shi
Pe beton primara / alga streptofita / umbra dand racoare / e inlocuita...
Postat 12 Noiembrie 2011, 00:20 de turbanu
de acord
Sunt de acord cu cei care ar vrea sa revina totul asa cum a fost, dar as vrea sa stiu de ce folosesc calculatorul, ca doar stramosii nostri nu aveau asa ceva si de ce au masini ca e bun si calul , nu? Hai, ma las-o mai moale, ca ultimele sase posturi sunt toate scrise de acelasi creier de rumegus.
Postat 11 Noiembrie 2011, 23:57 de gica
desteptarea
Cetatenii trebuie sa se trezeasca si sa impiedice mafia de la conducerea orasului sa continue mutilarea urbei noastre ! Ce fel de oameni sunt cei care distrug natura ,betoneaza apele ,taie copacii ,betoneaza parcuri si locuri de joaca ?
Postat 11 Noiembrie 2011, 23:12 de oradea
esti idiot
@CETATEAN- Idiot ce esti ! De ce nu mergi in Stuttgart sa vezi acolo cetatenii au dat lupte de strada ca sa apere un parc de foamea constructorilor si politicienilor ! Sunt alte zeci de exemple in care orase mari europene (Viena,Malmo,Varsovia,Lens ets) lupta tocmai pentru a se "salbatici" malurile unor rauri !
Postat 11 Noiembrie 2011, 23:07 de ALT CETATEAN
Bravo dl Togor !
Domnule Togor trebuie facut totul pentru a salva orasul din mainile acestor salbatici ! Trebuie sa actionati cu mai multa fermitate si sa luptam pentru restaurarea crisului EXACT CUM A FOST !
Postat 11 Noiembrie 2011, 22:59 de roman
rusine
Rusine sa iti fie ticalosule de pastor ! ti-ai batut joc de oras impreuna cu bolofecala!
Postat 11 Noiembrie 2011, 22:57 de altu.ecologist
a
ma boilor, las ca va asfalteaza bolojan si mormintele si va face promenade si poduri in zig zag pe toata lungimea crisului, tarani prrosti de la oras, sa puteti merge cu masina si la buda, tavadzo de prosti, cum aveti 1000 de euro si aia imprumutati va luati masina, cine i ca voi.
Postat 11 Noiembrie 2011, 20:35 de a
NORMALITATE
ii rog pe cei revoltati pt. aceasta updatare tardiva a malului Crisului Repede, sa viziteze toate orasele EUROPENE, si sa dea macar un singur exemplu de retardare medievala - asa cum arata malul Crisului in Oradea. Cine doreste salbaticie, iese din arealul citadin: vara trecuta observam adolescenti care se urcau pe crengile copacilor de pe malul Crisului, in zona Piata Decebal si plonjau in apa - pericolele de accidente ei nu si le puteau imagina, dar adultii responsabili si le pot. SALBATICIE, RISCURI, INESTETIC, MIZERIE, asta este ceea ce reclama acesti vesnici revoltati de schimbare.
Postat 11 Noiembrie 2011, 18:43 de CETATEAN
hai ca intreceti masura
dupa voi, nu s`ar face nimic. nu s`ar taia nici copacul ce sta sa cada, ca sa poata putrezi in mod natural. nu s-ar proteja putin malul crisului de eroziune cu o grinda mica si discreta de beton (ca nu e vorba de un dig din betor), ci ati lasa raul sa curga si printre blocuri. uitati ca in ultimii 2 ani sunt zeci de mii copaci plantati. 7500 s-au prins, dar plangeti pt 7 salcii. dupa voi, nu ar evolua societatea, ci v-ati face case in padure. aveti totusi o viziune asupra dezvoltarii durabile a unui oras? sau indundatiile care apar din lipsa protejarii orasului sunt si ele naturale si ecologice? ca si broastele ce vor fi pe strazi, si nu le veti vrea omorate. ps. e vorba de fonduri europene plus finantarea de la ANM pentru promenade. si chiar sunt folosite de oradeni ca le plac.
Postat 11 Noiembrie 2011, 14:35 de unu. ecologist
rusine domnule togor
domnule togor inafara de proteste stii altceva? malul crisului arata in sfarsit civilizat, asta o spune un pescar care in ultimii ani a ajuns sa nu poate pescui in oras de toate balariile crescute pe maluri.te-ai plimbat pe tronsonul dintre podul sovata si zona podului densuseanu. sa vezi mizeria adunata fa si tu o actiune de curatire pune mana si munceste nu mai comenta aiurea, la proteste esti bun la actiuni concrete de intretinere a malurilor esti absent. felicitari domnului pastor pentru lucrare.
Postat 11 Noiembrie 2011, 14:25 de roman
oradean
Lasa-ne Togor,te-ai trezit si tu ,dupa tine toate buruienile si copacii uscati si cazuti in apa trebuie pastrati,nici nu cred ca stii cati copaci s-au plantat in ultimii ani.bine ca n-ai zis ca era mai bine sa ramana cimitirul de la salca si sa nu fie facut parca.Togor tata,lrage pa si lasa-ne in pace....
Postat 11 Noiembrie 2011, 13:32 de oradean
mucles togore!
togore, intoarce-te in satul natal printre buruienile in care ai crescut si lasa-ne pe noi cei nascuti si crescuti la oras sa decidem daca ne e mai bine in mizerie sau in curatenie! mare bou!
Postat 11 Noiembrie 2011, 13:22 de sarca
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6489 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON