URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 05 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum câteva săptămâni, am aflat că Primăria Oradea a încercat să pună mâna pe Casa de Cultură a Sindicatelor într-un mod nu tocmai ortodox, ceea ce pare impardonabil într-o țară ortodoxă, cum ne pretindem. De altfel, edilii nu sunt la prima tentativă de a pune mâna pe active care nu le-au aparținut, vezi și încercarea de a „naționaliza” Casa de Cultură a Tineretului.
Zic şi eu
Adrian Cris
În al 12-lea ceas, Ilie Bolojan a preluat conducerea PNL, ca președinte interimar. Spre deosebire de predecesorii săi, cum ar fi Ciucă ori Cîțu, nu impus de cineva de sus, ci propus de colegi, ca un colac de salvare pentru toți. Un detaliu pe care a ținut să-l spună deschis, fiindcă dacă aceștia nu se vor „alinia cu cetățenii”, va renunța la șefia partidului. Nu-și pune obrazul la bătaie ca să-l huiduie oamenii ori să ajungă subiect de miștouri, ca alții.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pe cine veți vota în turul al doilea al alegerilor prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 29 octombrie 2024, după mai bine de 10 luni de deliberări intense și profunde, Curtea Constituțională a dat „verde” pentru intrarea în vigoare a unei aberații legislative, respingând o sesizare de neconstituționalitate făcută de Secțiile Unite ale Înaltei Curți de Casație și Justiție încă din în 5 decembrie 2023.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
08 August 2014, 14:21

Pe două roţi: Orădenii ar putea închiria biciclete de la chioşcurile OTL (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Pentru că îşi doresc ca un număr cât mai mare de orădeni să aleagă bicicleta în defavoarea maşinilor, Primăria şi OTL s-au asociat cu asociaţia Green Revolution, care a deschis, împreună cu Raiffeisen Bank, un punct de închiriere biciclete în Parcul 1 Decembrie.

Gratis pentru pensionari şi copii

Centrul I'Velo a fost inaugurat oficial vineri, iar 50 de biciclete, cumpărate de banca parteneră, au fost aliniate lângă staţia de tramvai din parc aflată în apropierea Facultăţii de Medicină, pe un teren de 100 mp asigurat de Primărie.

Potrivit reprezentantului ONG-ului, Răzvan Năstase, bicicletele pot fi închiriate de orice orădean în baza unui act de identitate, pentru preţul de 4 lei pe oră sau 15 lei pentru 24 de ore. Centrul este deschis de luni până vineri între orele 11 şi 21.30, iar în weekend între orele 10-21.30. Din banii strânşi din închirieri, Green Revolution ar urma să întreţină bicicletele, dar şi să cumpere altele noi, pentru extinderea proiectului.

"Ce îşi propune Green Revolution se reflectă strict în a folosi bicicleta ca mijloc alternativ, sănătos, în defavoarea celorlalte mijloace de transport", a declarat Năstase. Din acest motiv, ONG-ul oferă şi facilităţi: tinerii cu vârste sub 16 ani şi pensionarii pot lua bicicletele gratuit, timp de două ore în fiecare zi, iar abonaţii OTL au parte de tarife reduse, plătind 3 lei pe oră sau 12 lei pentru 24 de ore, cu condiţia să prezinte abonamentul electronic cu poză.

Pe biţele oraşului

Reducerile pentru abonaţii OTL sunt oferite deoarece societatea îşi doreşte ca un număr cât mai mare dintre orădeni să folosească bicicletele. "Planul de mobilitate urbană, prezentat de curând de OTL, are 36 de măsuri obligatorii de executat în viitorii şase ani. Una dintre măsurile prioritare este integrarea bicicletelor în transportul urban", a declarat, la eveniment, directorul OTL Csuzi Istvan.

La rândul său, primarul Ilie Bolojan a spus că îşi doreşte extinderea proiectului I'Velo în întreg oraşul şi nu exclude chiar ca Primăria să îşi cumpere, în toamnă, propriile biciclete. "Prin punctele în care OTL eliberează azi bilete şi abonamente să trecem şi la închirierea de biciclete", a spus primarul. Astfel, orădenii cu treabă în centru ar putea să-şi lase maşina în parcare şi apoi să-şi ia o bicicletă la un preţ redus, bazat pe tichetul de parcare. "Sper ca la primăvară să avem 6-7 puncte de închiriere, cu facilităţi pentru cei care parchează şi pentru cei cu abonamente OTL", a declarat Bolojan.

Întrebat de ce cred că noul centru de închiriere va funcţiona, dat fiind că unul similar a mai existat în 2012 în Parcul 1 Decembrie, dar s-a închis după câteva luni, din lipsă de doritori, Bolojan a spus că acum avantajul este dat de existenţa infrastructurii pentru biciclişti. "Acest sistem va funcţiona pentru că nu e suficient să vrei să te duci cu bicicleta, trebuie să ai şi unde să te duci", a spus Bolojan.

În acest context, primarul a spus că din toamnă orădenii vor avea cu 15 kilometri de pistă de biciclete în plus, căci vor fi finalizate cele două tronsoane ale pistei de biciclete transfrontaliere, acum în lucru: cel de la intrarea în oraş prin Borş până în zona Sovata şi cel din Sovata, pe malul Peţei, până la şoseaua de centură. "De ziua Oradiei se va putea circula pe aceste piste", a declarat primarul.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Iar între două ture cu bicicleta se dă săpun la pungă şi apă caldă la găleată !?!
Nu pentru toţi, că au prioritate cei cu buletin de Rogerius, ca fiind beneficiarii celor mai lungi ore de utilizare a găleţilor personale !?!
Postat 08 August 2014, 20:21 de Ca®p III
prea scump
Pretul e extrem de mare, la aceste preturi e aproape sigur ca proiectul va da faliment. Un pret normal ar fi undeva la 1leu/ ora sau 5-6 lei/zi. Ideea ar trebui sa fie nu de facut profit ci de incurajat miscarea si transportul sanatos. Apoi in privinta infrastructurii, ea nu exista si faptul ca se construieste drum spre ungaria , desi bun, nu e suficient, acel drum e pentru pasionati nu pentru populatia generala. Pentru populatia generala trebuie pista de bicicleta delimitata pe macar 40% din strazile existente. Abia atunci putem vorbi de existenta infrastructurii pentru biciclete ca mijloc de transport.
Postat 08 August 2014, 17:00 de alin
totul este pe bani ...
foarte bine punctat @WinDos, dar credeti ca la pretul acesta se va putea plimba cineva ? Mai bine iti bagi in rate una ca iesi mult mai ieftin. In tari civilizate (nu este cazul) sunt gratis pe baza de copie dupa buletin, inclusiv pentru straini la infoturism. Se numeste turism , asta directa pentru primarul faraon. Este bataie de joc si se vede alianta OTL si Bolo care este distructiva. Pacat de acest oras ca avem taxe de L.A. dar e vai si amar de noi. Si oricum de ce atata publicitate pe ele daca sunt pe bani ? fara cuvinte ... Apropo unde drac... este apa calda ... poate peste o luna. Si oricum de ce atata publicitate pe ele daca sunt pe bani ? fara cuvinte ...
Postat 08 August 2014, 15:37 de ics
Unde sunt cele 150 biciclete de pe proiectul european ????????????????
Domnu' primar, scoateti din pivnita primariei cele 150 de biciclete cumparate de Directia Urbanism pe bani europeni, ca doar nu cred ca le-ati vandut deja ca sa va faceti casa din Beverly Hills (Sinmartin), din moment ce v-a fost facuta gratis de Popus, Ghilea si restul aliatilor de blat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Postat 08 August 2014, 14:41 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7393 RON
  • 1 EUR = 4.977 RON
  • 1 HUF = 0.012 RON