URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 29 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Oradea este un oraș frumos ziua, iar noaptea de-a dreptul spectaculos. Asta, datorită iluminatului arhitectural care scoate în evidență splendoarea clădirilor Art Nouveau. De aceea, nu e totuna cum ne jucăm cu luminile în orașul care, de o bună bucată de vreme, se pretinde turistic.
Zic şi eu
Adrian Cris
Susținătorii sunt dezamăgiți, adversarii jubilează. Ilie Bolojan chiar candidează la Parlament, chiar pleacă „între mitici”. Nu s-a mai pus simbolic în coada listei, ci deschizător, pe prima poziție.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine vă gândiți să votați pentru funcția de președinte al României dintre numeroșii candidați?











De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În sistemul de drept românesc, cu unele excepții, accesul la justiție nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să bagi, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. Dincolo de avocaţi sau de cheltuielile conexe procesului, de multe ori simplele taxe care sunt datorate statului pentru demararea unui proces fac iluzoriu accesul efectiv la justiţie...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
27 August 2013, 15:00

OTL avertizează: Validaţi abonamentele electronice, altfel primiţi amendă! (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Operatorul local de transport în comun a introdus începând din ianuarie 2013 sistemul e-ticketing în mijloacele de transport în comun. După mai bine de jumătate de an de la eliberarea abonamentelor pentru elevi şi studenţi, aproape patru luni de când s-au putut cumpăra şi cele la preţ întreg şi aproape trei luni de când se eliberează cele pentru pensionari, OTL a eliberat circa 35.000 de abonamente şi cartele reîncărcabile electronice.

Pe categorii, este vorba despre circa 4.700 pentru studenţi, 6.300 pentru elevi, 14.000 abonamente întregi, 600 de portofele electronice (reîncărcabile cu minim 5 lei) şi 9.000 pentru pensionari.

Călătorii nevalidate

Chiar dacă orădenii au început să treacă pe noul sistem, prea puţini dintre abonaţi îşi şi validează abonamentele. "La sistemul e-ticketing, inclusiv dacă este vorba despre elevi, studenţi, abonaţi obişnuiţi ori pensionari, aceştia trebuie să-şi valideze abonamentele de câte ori circulă cu mijloacele de transport. Deocamdată doar 20-25% dintre cei care au abonamente o şi fac", a declarat directorul economic al OTL Ioan Purge, marţi, într-o conferinţă de presă.

Purge a mai afirmat că, în cazul în care, deşi plătite, cartelele nu sunt validate, călătorii pot fi amendaţi cu 10 lei de controlorii OTL. "Până acum nu am prea insistat pe controalele pentru cei cu cartele din sistemul e-ticketing, însă vom începe serios şi pe partea aceasta", a declarat directorul economic al societăţii de transport.

Directorul OTL, Csuzi Istvan, a declarat că este necesară validarea inclusiv a abonamentelor pentru ca societatea de transport să poată avea o evidenţă a călătorilor pe care îi are în fiecare zi, dar şi să poată vedea câţi dintre ei sunt subvenţionaţi. "Conform unor sondaje, mai mult de 60% dintre călători sunt persoane care nu achită transportul, ci îl primesc gratuit", a spus Csuzi. De asemenea, reprezentanţii OTL vor să aibă o viziune clară asupra rutelor aglomerate şi asupra orelor de vârf.

Netransmisibil!

Pentru a-i obişnui pe orădeni cu regulile sistemului OTL, societatea a tipărit 50.000 de pliante care descriu modalitatea de cumpărare a cartelelor şi de validare a acestora. "Deja avem destule cazuri în care călătorii şi-au împrumutat abonamentele electronice. Acest lucru nu este posibil, căci acestea sunt netransmisibile. Doar cartelele reîncărcabile se pot folosi de către oricine, căci acolo este vorba de o sumă de bani din care este retrasă cea aferentă unei călătorii", a afirmat Csuzi Istvan.

Orădenii care îşi cumpără abonament întreg, care costă 70 de lei, pot alege să şi-l facă fără poză, însă acesta este valabil în mijlocul de transport doar însoţit de buletin. În schimb, elevii, studenţii şi pensionarii, mai exact categoriile care beneficiază de subvenţii ori gratuităţi, îşi fac obligatoriu carduri personalizate.

Puncte pentru pensionari

OTL a început eliberarea cardurilor de abonament pentru pensionari pe 1 iunie. "Cardul este gratuit şi, în cazul pensionarilor, este valabil un an de zile. Pe lângă punctele obişnuite de eliberare a cardurilor personalizate, adică cele din Real 1, Lotus Center şi de la sediul societăţii, OTL a înfiinţat unele speciale pentru pensionari pe strada Duiliu Zamfirescu, lângă Compania de Apă, şi în Rogerius, la Centrul pentru persoane Vârstnice din strada Ioan Suciu. Urmează să deschidem unul similar şi în Ioşia, pe strada Cazaban", a declarat Csuzi Istvan.

Prezent la conferinţa de presă, şeful Departamentului Comercial al OTL, Vasile Labanc, a anunţat că din septembrie, OTL va elibera carduri de abonament şi persoanelor cu handicap, urmând să înfiinţeze un punct special pentru aceştia la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului. În Bihor există circa 19.000 persoane cu handicap.

Reîncărcare directă

Din 12 august, orădenii care au abonament întreg sau cartele reîncărcabile de călătorie, deci cei care nu sunt în categorii subvenţionate, pot să le reîncarce de la 8 automate montate de compania Radcom, cea care a câştigat licitaţia pentru introducerea sistemului e-ticketing, în staţiile din oraş. Automatele se găsesc pe strada Bumbacului, la Spitalul Judeţean, pe Ştefan cel Mare, Cazaban, la Penny Market, pe strada Universităţii, în Cantemir şi pe strada Lipovei.

Sistemul e-ticketing a fost introdus pe mijloacele de transport în comun începând cu luna ianuarie 2013. Valoarea softurilor necesare şi a echipamentelor din tramvaie şi autobuze a fost de 322.000 de euro, plus TVA, iar serverele şi echipamentele IT ale sistemului au costat 124.000 de euro, plus TVA.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
16 Comentarii
Jegul si electronica
In niste harburi de tramvaie primite pe bani grei din parcul rece de fiare vechi din Vest, putind din cauza ca nu au fost spalate de cand au fost aduse in tara, cu toate instalatiile defecte , cu geamuri care nu se deschid, zdranganind din toate madularele si cauzand poluare fonica nepermisa in alte tari, iata ca mintea intelighentilor mai fata ceva...fata un ou portocaliu, la care trebuie sa ajunga toti amarastenii care nu au masina. Si mai sunt si bruftuluiti ca vezi doamne sunt inapoiati si nu le au cu e-ticketing-ul. BATAIE de JOC la adresa calatorilor asta este acest e-rahating, pretentii de lorzi la niste conditii de calatorie de tot jegul! !
Postat 29 August 2013, 18:37 de Valida
Oradean
Ciudata treaba cu abonamentele electronice.Ca sunt la mijloc interese se vede , ca doar romanul nu e chiar atat de tampit precum cred alesi care sunt cu masinile sub fund!Om vedea ce se mai intampla cand incepe scoala iar dupa ce le trazneste sa mai dea si la pensionari abonamente electronice cum o sa reusim sa ne validam acele superbe carduri pentru care am platit anticipat.Sa vedem cum o sa ne inghesuim ca tembelii la ouale portocalii si o sa asteptam sa ne vina randul ca doar in fata noastra sunt si copiii care merg la scoala si bunici sau bunicutele care-si duc nepotii la scoala.Fiecare in felul lui se planteaza la oua pt validarea cardului de calatorie. Si daca mai ai norocul ca sa fie ticsit ,mijlocul de transport cu care te duci la servici , cu calatori sa vezi apoi ce bine o fi cand te"trazneste" controlul cu cardul la control.E bine nu-i asa? Bravo lor, alesilor nostri! Sunt nemaipomeniti de destepti! Si inca ceva...ce bine este ca noi ,plebea, calatorim in mizerie si putoare si ca ne obliga sa ne validam abonamentele in timp ce sub ochii nostri controlorii ies din mijlocul de transport atunci cand urca tiganii! Asa ca e simplu de tot:am motive sa ma revolt pe banii mei!
Postat 29 August 2013, 17:34 de Oradeanul
cerere...
...mey Labanc vasile salariat in 2 parti..pro solution oradea-craiova si OTL nu stii pe cineva sa ne suji mielu?Hai SICTIR Lobonz de papagush cu par pe spate,scoate prunele si alte pu--din gura cind beselesti!!!!Lobonz ciocu mic si apa minerala don saf!
Postat 29 August 2013, 11:20 de ion
Orarul autobuzelor ii favorizeaza numai pe cei cu abonament la pret redus
Cei care au abonament intreg de ce nu au aceleasi drepturi cu cei care au abonament la pret redus(elevi si studenti)?Acum pe perioada de vara orarul autobuzelor s-a modificat in functie de vacanta elevilor dar noi,putinii oameni care mai lucreaza de ce nu putem ajunge la timp la serviciu?
Postat 29 August 2013, 08:26 de Tot aceeasi Piroska
abonament OTL
Imi cer scuze de la tanara Bia dar trebuie sa pun si eu o intrebare "babele si mosii de peste 70 de ani mai trebuie sa-si faca abonament sau se poate circula doar cu buletinul"?.Multumesc pentru raspuns in mod anticipat.Iar d-rei Bia ii spun ca batranetea este o boala care se ia si nu va scapa nici dansa.
Postat 28 August 2013, 23:52 de o baba
Hârburile si e-ticketing-ul, vaca si ceaslovul
Daca tot sunt bani pentru tot felul de oua fantezii ale lui Csuzi mai bine s-ar cumpara detergent si dezinfectant sa se spele aceste minuni ale tehnicii care circula acum prin oras.Cred ca nu au fost spalate de cand au venit din parcul cu fiare vechi din Germania.Daca ar circula si Csuzi cu ele ar simti ca put de mizerabile ce sunt!
Postat 28 August 2013, 18:45 de Aceeasi Piroska
Boicot asupra OTL,acest lucru ar trebui facut in fata acestor abuzuri
Si noi calatorii avertizam OTL-ul sa inceteze cu aceste tampenii gen validarea abonamentelor.Nicaieri in Romania nu se practica.In niste vechituri de tramvaie care zdrangane din toate madularele si se balangane la orice curba, printre tiganii nederanjati de "vajnicii" controlori, viteji doar cu copii si pensionarii neajutorati, asta ne mai lipsea VALIDAREA abonamentelor ! Ce se rezolva cu aceasta validare :NIMIC fiindca oricum calatoriile sunt nelimitate. Atunci ce rost are? Sa-si bata joc de oamenii corecti !
Postat 28 August 2013, 18:28 de Piroska
tarani
jegosi si nesimtiti cu preturi exagerate. In momentul de fata e mai convenabil cu taxi.
Postat 28 August 2013, 11:22 de lia
Conducerii OTL-ului
Mi-am luat abonament sa ma urc linistit in mijlocul de transport, sa ma asez daca gasesc loc, sa nu caut prin portofel (din cauza hotilor de buzunare), nu sa caut perforatoare sau aparate de validat. AM PLATIT ABONAMENTUL si nu ma va amenda nimeni. Cui nu-i place sa suga pixul.
Postat 28 August 2013, 11:06 de Oradean
OTL = Oradeni Torturati Lautomat
O prostie fara margini 600.000 euro pe un sistem de *, daca nu e implemetat ca lumea, e de notorietate incompetenta conducerii OTL au cumparat 10 tramvaie din banii oradenilor si avem CEL MAI SCUMP BILET DIN ROMANIA se aude Pisti si Bolo in judetul cu cel mai mic salariu din Romania .... sa va fie rusine ca va bateti joc de oradeni vechituri de 30-40 de ani cu e -ticketing ma lasati, cand se strica o tabela electronica si sistemul o ia razna va uitati ca curca in lemne pana nu vin technici de la Timisoara ... halal srl . OTL = SRL
Postat 28 August 2013, 01:22 de JOHN
Mosi si babe in tramvaie si autobuze
Numai batrani sunt in autobuze....ei se plimba cu mijloacele de transport in comun si cand nu au nevoie doar pentru ca e gratuit...ia sa le limiteze si lor accesul, sa aiba dreptul gratuit la doar un numar de calatorii pe saptamana sa vezi ce s-ar aerisi mijloacele de transport in comun. Vai si amar daca ai de mers cu un autobuz/tramvai ce trece pe langa o piata... zilnic si la 7 dimineata merg batranii la cumparaturi, sa nu mai spun dupamiezile intre 2 si 5 pfoai. Parca in alt interval n-ar avea vreme sa se plimbe, numa in ore de varf. Alta gaselnita de-a otelistilor, sa le puna elevilor si stundentilor in vacanta de vara taxa de abonamente intreaga...sa se stearga undeva cu ea!!! Poate au de practicat si elevii/stundentii un sport sau au un job pe timpul verii. Mai mari nesuferiti ca cei de la OTL nu exista, mai bine luam taxiul :)) dam 3-4 lei in plus dar avem comfort si nu ne mancam nervii cu toti mosii, babele si controlorii...
Postat 27 August 2013, 23:11 de Bia
nu vreau OTL in ORADEA
ce OTL pe BICICLETE !!!!! sa le plateasca CINE vrea 5 lei :)))) nici 2 lei nu merita BILETUL la ce conditii ofera :)))))) nu suntem noi vaci de muls .
Postat 27 August 2013, 19:30 de NU VREAU
antibolovan
NEBUNIA LUI BOLOVAN NU ARE LIMITE !!!
Postat 27 August 2013, 17:01 de antibolovan
???
Hai sictir Loboncz...ori e abonament ori ce mm e????Hai sictir politrucule..une esti angajat la Romtelecom ,ori la OTL?Ca iei bani de la amindoua de la 8-16?Alo garda financiara se aude????????????
Postat 27 August 2013, 16:21 de ion maciuca
you'll never walk alone
Am renuntat la OTL. Multumesc, faliment placut.
Postat 27 August 2013, 16:19 de mine
Semnalarea acum 2 luni a acestui aspect
Stimata redactie, deja de cateva luni am reclamat la Primarie si al ANPC faptul ca e anormal ca un PLATITOR DE ABONAMENT sa fie amendat pentru nevalidarea cardului. De aceea are abonament. Raspunsul e halucinant: Stimate domn, Activitatea de transport public este reglementata prin hotarari ale Consiliului Local iar locuitorii cu resedinta in raza administrativ teritoriala a municipiului Oradea au, la randul lor, obligatia de a le respecta. Metodologia de utilizare a cardurilor de calatorie este parte a “Regulamentului pentru transportul public de persoane “ aprobat prin HCL 673 din 2012, iar sanctiunile aplicate sunt stipulate in HCL 327 din 2013. Va informam ca puteti consulta aceste hotarari pe site-ul OTL. Mai exact se spala pe maini, si arunca aceasta situatie de-a dreptul imbecila pe hotararea CL, care este ilegala. Cati stiu dintre dvs ca sistemul de validare presupune IDENTIFICAREA in TIMP REAL a calatorului in mijlocul de transport X? Adica incalcarea intimitatii si a vietii private!
Postat 27 August 2013, 15:55 de Rizea George
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4629 RON
  • 1 EUR = 4.9759 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON